dc.contributor.advisor | Göçer, Aysu | |
dc.contributor.author | Semiz Çapar, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-04-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635979 | |
dc.description.abstract | Artan küreselleşmeyle birlikte günümüzde ticaret her zamankinden daha önemlidir. Ülkeler ticaret yaptıkları ülkelerle bile sürekli rekabet halindedir. Artan farkındalık ile tüm dünyanın rekabet gücü artıyor. Lojistik, ticarette rekabeti sağlayan en önemli faktörlerden biridir. Verimli lojistik hizmetleri toplam maliyeti azaltmada fayda sağlarken, verimsiz lojistik, artan maliyet nedeniyle ülkelerin ve şirketlerin rekabet gücünü azaltmaktadır. Böylesine rekabetçi bir ticaret ortamında, rekabetin lojistik sektöründeki önemini anlamayan ülkeler için bir kayıp olacaktır. Ülkeler diğer ülkelerle rekabet edebilmek için kendilerini bugün çok önemli olan lojistik alanında geliştirmeleri gerektiğini gördüler. Ancak, dünya bankası tarafından hazırlanan Lojistik Performans Endeksi'ne (LPI) kadar, lojistikte hangi tarafın iyileştirmeler yapması gerektiği konusunda net bir belirleyici gösterge yoktu.LPI, ülkeler ve ticaret yaptıkları ülkeler arasındaki altı lojistik alanda lojistik ili³kiyi değerlendiren dünya çapında bir ankettir. 2007 yılnda başladı, ikinci değerlendirme 3 yıl sonra gerçekleşti ve şimdi her iki yılda bir devam ediyor. LPI, ülkelerin lojistik performansların ölçer ve ülkelerin diğer ülkelere kıyasla hangi seviyede lojistik kullandklarını anlamalarına yardmcı olur ve aynı zamanda ülkelerin lojistik iyileştirme ve karşılaştıkları zorluklara yönelik fırsatları görmelerine yardmcı olur.Araştırmanın temel amacı, LPI'yı bir referans noktası olarak alarak, sıralamada yükselen ya da hep üst sıralarda olan ülkelerin kararların, yatırımların ve stratejilerini analiz ederek Türkiye'nin lojistik geliştirmesi için stratejik tavsiyelerde bulunmak ve tavsiye edilen eylem ya da eylemlerin yaplması durumunda Türkiye'nin LPI sıralamasındaki puanın tahmin etmektir. Ülkeler tarafından gerçekleştirilen gerçek eylemlerin etkilerini tespit edip analiz edebilmek için, ikincil veri analizi için gerekli veriler güvenilir lojistik dergilerinden, makalelerden, dünya bankasının yatırım raporlarından, ülkelerin ulaştırma bakanlıklarının yayınlarından ve haberlerden toplanmıştır. Bu çalışma Türkiye için yapılmasıyla birlikte, değişen verilerle başka ülkeler için de kullanılabilir. Türkiye'nin LPI sıralamasını yükseltmek için ihtiyaç duyulan geliştirme alan(lar)ı analiz sonuçlar kullanılarak görülmesi mümkün olacak ve bunlar rekabetçi bir araç olarak kullanılabilecektir. Bu tezde, stratejik önerilerin belirsizliğinden kurtulmak için sorunun çözü mü için çoklu yöntem kullanlm³tr. Önce içerik analizi yapldı. İçerik analizinde üretilen veriler matrise çevrildi ve bu verilerin önemi regresyon analizi ile belirlenmi³tir. Yapılan analizler sonucunda baz aksiyonların lojistik performans indeksi üzerinde anlamlı etkisinin bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca,regresyon analizinde verilerin LPI puanlar üzerindeki etkisini de bulduk. Öte yandan, stratejik önerileri uygulamak için bir bütçe gerektiğinden, bu bütçeyi tahmin etmek için bir anket hazrlanm³tr. Bu işlemlerin maliyetinin ne olabileceği hakkında bir fikir edinmek için en güvenilir cevabı verebilecek uzmanlar çözmek için bir anket hazrlanmıştr. Anket sonuçları analiz edildikten sonra, problemi çözmek için 100 farklı işlem maliyeti ve 20 farklı bütçe kombinasyonu ile matematiksel bir model oluşturulmuştur. Rastgele oluşturulmuş örnekler üzerinde yapılan kapsamlı hesaplama deneyleri, farklı bütçe kombinasyonlarında eylem seçimlerinin nasıl etkilendiğini ve minimum bütçeyle maksimum puana ulaşabileceğimiz bir strateji kombinasyonunu bulmamzı sağlar. | |
dc.description.abstract | Today, with globalization, trade is more important than ever. Countries are in constant competition even with the countries they trade. With increasing awareness, the competitive power of the whole world is on the rise. Logistics is one of the most important factors that provide competition in trade. While efficient logistics services provide benefits in reducing total cost, inefficient logistics causes reduction of the countries and companies competition power because of the increasing costs. In such a competitive trade environment, it will be a loss for countries not to understand the importance of logistics in competition. To compete with other countries, countries have seen they should develop themselves in the field of logistics, which is very important today. However, until the Logistics Performance Index (LPI) which prepared by the world bank, there was no clear determinative indicator as the which side of logistics they should do improvements. LPI is a worldwide survey evaluating logistics relationship in six logistics area between countries and the countries they trade with. It started in 2007, the second assessment took place after 3 year, now it continues every two years. LPI measures the logistics performance of countries and helps countries to compare with other countries, and it also helps countries to see the improvements for logistics and the challenges they face.The main objective of the research is give to recommendations on strategic development for Turkey's logistics improvement and guess the new score by taking LPI as a benchmark. To achieve this aim the decisions, investments and strategies of the countries that have risen in the ranking or are always in top were analysed. In order to find and analyse the eects of real actions which are taken by countries and actions effect, the data required for secondary data analysis were collected from reliable logistics magazines, articles, newspapers, investments reports of the world bank to relevant countries, Ministry of Transport publications and news. Although this study was performed to Turkey, also can be used for other countries with changing data. Needed development area(s) for increase LPI ranking of Turkey's will be possible to seen with using the results of analysis and those can be used as a competitive tool.In this thesis multi method was used for solving the problem, because of to get rid of the uncertainty of strategic recommendations. Content analysis was performed first. The data generated in the content analysis were translated into the matrix, and the signicance of these data was determined by regression analysis. As a result of the analyses, it was found that some actions had a significant effect on the Logistics Performance Index. In addition, we found that the effect of the data on LPI scores in regression analysis. On the other hand, since a budget is required to implement the strategic recommendations, a questionnaire was prepared to estimate this budget. A questionnaire was prepared to solve the experts who could give the most reliable answer to get an idea of what the costs of these actions might be. After analysing the results of the survey a mathematical model was created to solve the problem with 100 different action costs and 20 dierent budget combination. Comprehensive computation experiments on randomly generated samples allow us to find out how action choices are affected in different budget combinations and a combination of strategies where we can achieve a maximum score with a minimum budget. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.subject | İstatistik | tr_TR |
dc.subject | Statistics | en_US |
dc.title | Logistics performance index analysis and strategic suggestions for improving Turkey`s performance | |
dc.title.alternative | Lojistik performans göstergeleri analizi ile Türkiye'nin lojistik geliştirmesi için strateji önerileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-02 | |
dc.contributor.department | Lojistik Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | International strategy | |
dc.subject.ytm | Spherical indicators | |
dc.subject.ytm | Strategy development | |
dc.identifier.yokid | 10237308 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533360 | |
dc.description.pages | 138 | |
dc.publisher.discipline | Lojistik Yönetimi Bilim Dalı | |