Effect of t-joint and corner joint geometry on the design andstructural properties of hdpe hull and grp sandwichsuperstructure boat construction
dc.contributor.advisor | Bengisu, Murat | |
dc.contributor.author | Sözen, Ayberk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:53:05Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:53:05Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-12-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635975 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma; yüksek yoğunluklu polietilen bir karina ve cam takviyelipolyester (CTP) bir üst yapıdan oluşan melez bir tekne için birleşim detayıgeliştirmeyi hedeflemektedir. Buradaki ana amaç; daha çevreci, kullanımömrü uzun olan ve estetik olarak daha çekici bir tekne tasarlamaktır. Bu çalışma HDPE ve CTP ile diğer gemi inşaat malzemelerini nitel venicel olarak karşılaştırmaktadır. HDPE ve CTP materlyallerinin gemiinşaattaki avantaj ve dezavantajları detaylı olarak açıklanmıştır. Üç farklıbirleşim detayı için çekme testleri gerçekleştirilmiştir. Test numuneleriningerilme noktalarına gerinim ölçerler konulmuştur. ANSYS yazılımıkullanılarak sonlu elemanlar analizi uygulanmış ve ideal ortamda testlercanlandırılmıştır. Ayrıca olası tekne kullanıcılarının HDPE karina içeren bu yeni tasarımhakkındaki görüşlerini anlamak için 152 kişiyle bir anket yapılmıştır. Anketsonuçları, kullanıcıların daha güvenli ve çevreye duyarlı olması nedeniyleHDPE karinayı tercih edebileceğini göstermiştir. Bu çalışma HDPE – CTPmelez teknenin gelecekte denizcilik sektöründe tercih edilen bir seçenekolabileceğini göstermiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to design a hybrid high density polyethylene (HDPE)boat with glass reinforced plastic (GRP) superstructure, through thedevelopment of a joint between those two materials. The main goal is todesign a more environmental friendly, longer lasting boats with betteraesthetics and appeal. This research compares HDPE and GRP and other hull materials withqualitative and quantitative methods. The advantages and disadvantages ofboth HDPE and GRP are explained in detail. Specimen testing for threedifferent joint types were conducted. The specimens were attached withstrain gauges in order to plot the stress distribution at critical points and theparts. ANSYS software and Finite Element Analysis (FEA) were used to createthe same strain tests in a virtual environment to compare experimental testresults. Furthermore a survey was held in order understand the opinion of 152potential boat users about this new design that involves HDPE hulls.According to the survey, users may prefer HDPE hulls because it is moresafer and more environmental friendly. This study indicates that a hybridHDPE-GRP boats could be a viable alternative for the future marine industry. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri Ürünleri Tasarımı | tr_TR |
dc.subject | Industrial Design | en_US |
dc.subject | Gemi Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Marine Engineering | en_US |
dc.title | Effect of t-joint and corner joint geometry on the design andstructural properties of hdpe hull and grp sandwichsuperstructure boat construction | |
dc.title.alternative | Yat tasarımında, t-birleşim ve köşe birleşim geometrisinin, hdpekarina ve ctp sandviç üst yapılara olan tasarımsal vekonstrüktif etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-12-02 | |
dc.contributor.department | Tasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10252356 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 586089 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Malzeme Bilim Dalı |