Show simple item record

dc.contributor.advisorBengisu, Murat
dc.contributor.authorSözen, Ayberk
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:05Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635975
dc.description.abstractBu çalışma; yüksek yoğunluklu polietilen bir karina ve cam takviyelipolyester (CTP) bir üst yapıdan oluşan melez bir tekne için birleşim detayıgeliştirmeyi hedeflemektedir. Buradaki ana amaç; daha çevreci, kullanımömrü uzun olan ve estetik olarak daha çekici bir tekne tasarlamaktır. Bu çalışma HDPE ve CTP ile diğer gemi inşaat malzemelerini nitel venicel olarak karşılaştırmaktadır. HDPE ve CTP materlyallerinin gemiinşaattaki avantaj ve dezavantajları detaylı olarak açıklanmıştır. Üç farklıbirleşim detayı için çekme testleri gerçekleştirilmiştir. Test numuneleriningerilme noktalarına gerinim ölçerler konulmuştur. ANSYS yazılımıkullanılarak sonlu elemanlar analizi uygulanmış ve ideal ortamda testlercanlandırılmıştır. Ayrıca olası tekne kullanıcılarının HDPE karina içeren bu yeni tasarımhakkındaki görüşlerini anlamak için 152 kişiyle bir anket yapılmıştır. Anketsonuçları, kullanıcıların daha güvenli ve çevreye duyarlı olması nedeniyleHDPE karinayı tercih edebileceğini göstermiştir. Bu çalışma HDPE – CTPmelez teknenin gelecekte denizcilik sektöründe tercih edilen bir seçenekolabileceğini göstermiştir.
dc.description.abstractThis study aims to design a hybrid high density polyethylene (HDPE)boat with glass reinforced plastic (GRP) superstructure, through thedevelopment of a joint between those two materials. The main goal is todesign a more environmental friendly, longer lasting boats with betteraesthetics and appeal. This research compares HDPE and GRP and other hull materials withqualitative and quantitative methods. The advantages and disadvantages ofboth HDPE and GRP are explained in detail. Specimen testing for threedifferent joint types were conducted. The specimens were attached withstrain gauges in order to plot the stress distribution at critical points and theparts. ANSYS software and Finite Element Analysis (FEA) were used to createthe same strain tests in a virtual environment to compare experimental testresults. Furthermore a survey was held in order understand the opinion of 152potential boat users about this new design that involves HDPE hulls.According to the survey, users may prefer HDPE hulls because it is moresafer and more environmental friendly. This study indicates that a hybridHDPE-GRP boats could be a viable alternative for the future marine industry.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectGemi Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMarine Engineeringen_US
dc.titleEffect of t-joint and corner joint geometry on the design andstructural properties of hdpe hull and grp sandwichsuperstructure boat construction
dc.title.alternativeYat tasarımında, t-birleşim ve köşe birleşim geometrisinin, hdpekarina ve ctp sandviç üst yapılara olan tasarımsal vekonstrüktif etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-02
dc.contributor.departmentTasarım Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10252356
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid586089
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineMalzeme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess