Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğu, Burak
dc.contributor.authorUyar, Müge
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:03Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635962
dc.description.abstractTeknoloji ile birlikte dijital medya da gelişmiştir ve insan hayatında daha fazla yer almaya başlamıştır. Her alanda olduğu kadar iletişim alanında da önemli değişimler yaşanmaktadır. Sosyal medya platformları ile birlikte kullanıcıların içerik üretebilmeleri, yorum yapabilmeleri daha da kolaylaşmıştır. Genel ve yerel seçimler öncesi hem adayların hem de partilerin kendilerini, projelerini ve ideolojilerini seçmene anlatması kolaylaşmıştır. Diğer bir yandan seçmen, oy kullanacağı adayları daha yakından tanıma fırsatı bulmuş ve adaylara ulaşabilme imkanı kazanmıştır. Seçmen, istediği zaman paylaşımlara yorum yapabilir duruma gelmiştir ve seçim kampanyalarına olan müdahalesi artmıştır. Bu araştırmada Türkiye 2019 yerel seçimlerinde İzmir Büyükşehir Belediyesi başkan adaylarının sosyal medya kullanımları ve seçim kampanyalarında sosyal medyaya verdikleri önem ve bakış açıları incelenmiştir. Facebook, Twitter ve Instagram kullanımları ve takipçi sayıları karşılaştırılmıştır.
dc.description.abstractWith the developing technology, digital media has evolved and started to take more place in human life. There are important changes in the field of communication just like each and every field of the totally modernized life. It is a fact that with the rapid use of the social media platforms, it has become easier for users to produce content and make comments. It became easier for both the candidates and the parties to explain their background, their projects and their ideologies to the electorate just beforehand the general and local elections. On the other hand, the voters have had the opportunity to get to know the candidates they will vote for and gain access, even control to the candidates. The voters are able to comment on the shares at any time, and their intervention in the election campaigns considerably increased.In this research, the use of social media in election campaigns of the presidential candidates of İzmir Metropolitan Municipality Local Elections 2019 are examined in terms of the importance politicians gave to social media platforms. The use of Facebook, Twitter, and Instagram and their followers are compared with data.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleSocial media in election campaigns: The case of the 2019 local elections in İzmir
dc.title.alternativeSosyal medya ve seçim kampanyaları: 2019 yerel seçimlerinde İzmir örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-29
dc.contributor.departmentMedya Ve İletişim Çalışmaları Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCampaign
dc.subject.ytmElection campaigns
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmLocal electiond
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmSocial media
dc.identifier.yokid10267394
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564672
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess