Show simple item record

dc.contributor.advisorAkan, Aysun
dc.contributor.authorKaradayi, Ceren
dc.date.accessioned2021-05-08T07:53:03Z
dc.date.available2021-05-08T07:53:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635958
dc.description.abstractBu çalışma, Nuri Bilge Ceylan'nın filmlerindeki taşra kavramını incelemektedir. Altı tane film seçtim. Bunlar Kasaba, Mayıs Sıkıntısı, Uzak, Kış Uykusu, Anadolu'da Bir Zamanlar ve Ahlat Ağacı filmleridir. Melih Pekdemir'in `Taşranın Taşı Toprağı Altında Ne Var?` adlı makalesi, yoksunluk, mahremiyet ve masumiyet sözcükleriyle taşra kavramını incelemektedir. Araştırmada makalenin tartışma şeklinden ilham aldım, bu yüzden filmleri ve taşra konseptini araştırmadaki kavramlar üzerinden inceledim. Araştırmadaki kavramlar (masumiyet, mahrumiyet ve mahremiyet) taşra kavramını tartışabilmek için bir araçtır.Tezin ilk bölümünde, taşra ve Ceylan sinemasını taşra kavramı üzerinden inceledim. Araştırmanın ikinci bölümünde modernleşmeyi farklı bakış açılarıyla tartıştım. Üçüncü bölüm, filmleri değerlendirdiğim yoksunluk, masumiyet ve mahremiyet kavramlarıyla ile ilgilidir. Dördüncü bölümde seçilen filmleri eleştirdim. Son bölüm, taşra ve modernleşme kavramını filmler bağlamında tartışığım sonuç bölümüdür.Anahtar Kelimeler: Taşra, Nuri Bilge Ceylan'nın taşra filmleri, Modernleşme, TürkiyE
dc.description.abstractThis thesis analyzes the concept of rural in Nuri Bilge Ceylan's films. I chose six films. These are The Small Town, Clouds of May, Distant, Winter Sleep, Once Upon A Time in Anatolia and Wild Pear Tree. Melih Pekdemir's article `Taşranın Taşı Toprağı Altında Ne Var ?` (What is under the soil and rock of the rural?) highlights the concept of rural through the notions of deprivation, privacy, and innocence. I am inspired by the way the article discusses these concepts, so I use these concepts to examine the films and the concept of rural in the research.In the first part of the thesis, I examine the concept of rural followed by Ceylan's cinema through the concept of rural. I discuss the modernization from a different point of view in the second part of the research. The third part is about the notions of deprivation, innocent and privacy, which I evaluate through the film critics. I criticize the chosen films in the fourth part. The last part is the conclusion and discussion in view of the concept of rural, modernization and the films.Keywords: Rural, Nuri Bilge Ceylan's rural films, Modernisation, Turkeyen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleInnocence, privacy and deprivation in Nuri Bilge Ceylan`s rural films
dc.title.alternativeMasumiyet, mahrumiyet, mahremiyet: Nuri Bilge Ceylan'nın taşra filmleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-29
dc.contributor.departmentRadyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmProvinces
dc.subject.ytmInnocence
dc.subject.ytmCeylan, Nuri Bilge
dc.identifier.yokid10270951
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566897
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineRadyo-Televizyon ve Sinema Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess