Show simple item record

dc.contributor.advisorZencirci, İsmail
dc.contributor.authorEldaş Çokan, Sevcan
dc.date.accessioned2020-12-03T18:43:13Z
dc.date.available2020-12-03T18:43:13Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-11-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63591
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerininöğretim etiğine yönelik algı düzeylerini belirlemek ve sınıf içinde karşılaştıkları sorunludavranışları gidermeye yönelik kullandıkları stratejilerin değerlendirilmesidir.Çalışmanın evrenini Balıkesir ili merkez ilçede görev yapan 32 okul yöneticisi,457sınıf öğretmeni ve grup örneleme yöntemi ile seçilen üst, orta ve alt başarı düzeyindeki 9okulda öğrenim gören 1082 beşinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verilerinintoplanması amacıyla ?Öğretim etiği eğilimi anketi? öğretmenlere ve yöneticilere ;?istenmeyen davranışların çözüm stratejileri anketi? de öğretmen ve öğrencilereuygulanmıştır. Değişkenlerin özelliklerine uygun olarak t testi ve tek yönlü varyans (One-Way ANOVA) analizi kullanılmış, anlamlı fark çıkan değişkenler için ise Scheffé testiuygulanmıştır.Araştırma sonuçları öğretmenlerin genel olarak etik farkındalıklarının yüksekolduğunu göstermiştir. Bununla birlikte yönetici görüşlerine göre öğretmenler etikbulmadıkları bazı davranışları nadiren de olsa göstermektedirler. Yönetici görüşleri ileöğretmenlerin öz değerlendirmeleri arasında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Sınıftakarşılaşılan sorunlu davranışların çözümüne ilişkin strateji anketi sonuçları daöğretmenlerin ve öğrencilerin görüşleri arasında farklılıklar çıkarmıştır. Öğrencigörüşlerine göre öğretmenler sınıfta sorunlu davranışların çözümünde, kendi ifadelerineoranla daha sık öğretim etiğine uygun olmayan stratejilere baş vurmaktadırlar. Ayrıcaalt başarı düzeyindeki okullarda görev yapan öğretmenler öğretim etiğine uygun olan veolmayan stratejileri daha çok kullandıkları; bayan öğretmenler ile düşük kıdemliöğretmenlerin uygun olmayan stratejilere daha sık başvurdukları belirlenmiştir.Öğretmenlerin çağdaş modele uygun etkili bir sınıf yönetimi gerçekleştirebilmeleriiçin öğretmenlik meslek etiği ile davranış yönetimi, sorunlu davranışlarla baş etme,rehberlik gibi alanlarda düzenli hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılmaları önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: etik, mesleki etik, sorunlu davranışlar
dc.description.abstractThe aim of this work is to determine primary scool class teachers levels ofperception towards the teaching ethics and to assess the strategies for removing theproblematic behaviours in the class.32 scool directors working in central Balıkesir, 457 class teachers and 1082fifth class students studying in nine different scools that are chosen throught groupsampling methot at the upper-intermediate and lower level of success have formedthe universe of the work. In order to collect the research data, ?The Questionnaireof Teaching Ethics Tendency? has been applied to teachers and directors ?TheQuestionnaire of Solution Strategies for Undesirable Behaviors? has also beenapplied to teachers and students. T test and single directed variance analysis (One-Way ANOVA) have been used as suitable for the variance properties, and for thevariance resulting meaningful difference Scheffe test has been used.Research results have shown that teachers? ethical awarenesses ara high ingenerel. However, teachers though rarely display some behaviours that they don?tfind them out ethical according to directors? opinions . meaningful differenceshave been determined between directors? opinions and teachers? self evaluations.The result of the strategy questionnaire related to solving the problematicbehaviours faced in the class has also brought out differences between the opinionsof teachers and students. According to the student opinions, teachers apply moreoften to the strategies which are not appropriate compare to their explanations,while solving the problematic behaviours in the class. And also it has beendetermined that teachers working in the schools at the lower success levelled usethe strategies appropriate or inappropriate for the teaching ethics more; femaleteachers and the ones in the low priority apply to the strategies inappropriate moreoften.In order to achieve a class management suitable for the modern model,teachers have been advised to join regular iner educational activities likebehaviour control with teaching profession ethics, overcoming the problematicbehaviours and guidance.Key Words: ehhics, professional ethics, problematic behavioursen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğretim etiğine yönelik algılarının sınıf içerisinde karşılaştıkları sorunlu davranışları gidermeye yönelik kullandıkları stratejilere yansıması
dc.title.alternativePerceptions of class teachers towards teaching ethics and strategies that they use to remove problematic behaviours they face in class
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmProblem behavior
dc.subject.ytmEthics
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid201993
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206625
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess