Ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin duygusal zeka becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi (Balıkesir il örneği)
dc.contributor.advisor | Zencirci, İsmail | |
dc.contributor.author | Öztekin, Anil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:43:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:43:07Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63586 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, orta öğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerinduygusal zeka becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerini yönetici,yönetici yardımcısı ve öğretmen görüşlerine dayalı olarak belirlemektir.Çalışmanın genel evreni, Türkiye'deki orta öğretim kurumlarıdır. Ancakaraştırmacının tüm evrene ulaşmasındaki güçlükten dolayı veriler Balıkesir ilimerkezindeki 23 orta öğretim kurumunda 23 yönetici, 63 yönetici yardımcısı ve718 öğretmenden ?Yöneticilerin Duygusal Zeka Becerilerini DeğerlendirmeÖlçeği? yoluyla elde edilmiştir. Değişkenlerin özelliklerine uygun olarak Mann-Whitney U, Kruskal Wallis testleri ile, t testi ve tek yönlü varyans (One-WayANOVA) analizi kullanılmış anlamlı fark çıkan değişkenler için ise Scheffé testiuygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre yönetici yardımcıları ve öğretmenleryöneticilerin duygusal zeka becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerineilişkin benzer görüşlere sahiptirler. Yöneticiler, duygusal zeka becerilerini okulyönetiminde kullanma düzeylerini yeterli bulurken, yönetici yardımcıları veöğretmenler yöneticilerin duygusal zeka becerilerini okul yönetiminde kullanmadüzeylerini daha az yeterli buldukları yönünde görüş belirtmişlerdir. Ayrıcayönetici yardımcısı ve öğretmenlerin, yöneticilerin duygusal zeka becerilerini okulyönetiminde kullanma düzeylerine ilişkin görüşleri cinsiyete görefarklılaşmaktadır. Bulgulara dayalı olarak aşağıdaki öneriler sunulmuştur:1. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yönetici, yönetici yardımcısı veöğretmenlerin duygusal zekalarını geliştirme yönünde istekleriniuyandırmayı amaçlayan eğitim programları hazırlanmalı ve her üç grupkatılımcı birlikte bir eğitimden geçirilmelidir.2. Yönetimde duygusal zeka becerilerinin kullanılması konusundaderinlemesine bilgilerin elde edilebileceği nitel çalışmalar yapılabilir.Anahtar Kelimeler: Duygusal Zeka, Eğitim Yönetimi | |
dc.description.abstract | The aim of that study is to determine the emotional intelligence skills usinglevels on school administration of the administrators working on secondary schooleducation, based on the view of the administrator, assistant of the administratorand the teacher. The general universe of the study is the secondary schoolinstitutions in Turkey. Because of the difficulty of searcher?s reaching the wholeuniverse, the data has been obtained by the ? Evaluation Scale of theAdministrators? Emotional Intelligence Skills? with 23 administrators, 63assistants of the administrators and 718 teachers from 23 secondary schoolinstitutions in Balıkesir city center. Being convenient with the variables properties,Mann -Whitney U, Kruskal Wallis tests have been used with t-test and one-wayvariance (One-Way ANOVA) analyse, the Scheffé test has been carried out for thevariables that have a meaningful difference. According to the obtained findings,assistants of the administrators and the teachers have similar views related to theusing levels of administrators? emotional intelligence skills on schooladministration. While administrators think their using of emotional intelligenceskills on school administration are sufficient, assistants of the administrators andteachers explained their views as they believe that the administrators? using levelsof their emotional intelligence skills on school administration are less sufficient.Also the views of the assistants of administrators and teachers related to theadminisrators using levels of their emotional intelligence skills on schooladministration have been differentiated according to sex. Based on the findings,the following suggestions have been presented:1. Educational programmes aiming to arouse the administers?, assistants? ofthe administors and the teachers? desires in the direction of developing theiremotional intelligences shoul be prepared by National Educational Ministry andthey should be trained together with each three groups participatants.2. Qualitative studies that could be obtained deeply knowledge on the subjectof using emotional intelligence skills on administration can be done.Key Words: Emotional Intelligence, Educational Administration | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim kurumlarında görev yapan yöneticilerin duygusal zeka becerilerini okul yönetiminde kullanma düzeylerinin değerlendirilmesi (Balıkesir il örneği) | |
dc.title.alternative | The evaluation of the emotional intelligence skills using levels on school administration of the administrators working on secondary school education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201364 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206473 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |