Online stacking policies for container storage optimization
dc.contributor.advisor | Türsel Eliiyi, Deniz | |
dc.contributor.author | Güven, Ceyhun | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:52:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:52:41Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635808 | |
dc.description.abstract | Konteyner terminallerinde konteyner sahası, vinçler ve araçlar olmak üzere üç önemli kaynak bulunmaktadır. Terminalin temel amacı değişik operasyonları gerçekleştirirken bu kaynakların etkin kullanımını sağlamaktır. Konteynerler konteyner depolama sahasını verimli bir şekilde kullanmak için birbirleri üzerine istiflenirler. Ancak istifleme vinçleri sadece istifin en üstündeki konteynerlere direkt olarak erişebilmektedir. Bunun sonucunda bir başka konteynerin altında depolanmış olan konteynere ulaşmak için gerekli olan yeniden elleçleme hareketi meydana gelir. Bu tezde konteyner terminallerindeki depolama sahası verimliliğini artırmak üzere ihraç konteynerler için konteyner depolama optimizasyonu problemi ele alınmıştır. Problem için farklı istifleme politikaları önerilmiş ve benzetim yolu ile İzmir Limanı'ndan alınan gerçek veri setleri ile çalıştırılmıştır. Sonuçlar dört farklı performans ölçütü üzerinden karşılaştırılmış ve ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır. | |
dc.description.abstract | There are three crucial resources at container terminals; the yard, cranes and the vehicles. The main objective of the terminal is the efficient use of these resources while performing different operations. Containers are stacked on top of each other at the yard for efficient space utilization. However, stacking cranes can only directly access those containers at the top of the stack. As a result, reshuffling/shifting occurs, defined as an unproductive move of a container required to access another stored underneath. In this thesis, we focus on increasing the efficiency of the yard via consideration of the container stacking problem for export containers at a container terminal. Different online stacking policies are proposed and evaluated through simulation. The simulation models were run with real data obtained from the Port of Izmir, Turkey. The results in terms of four performance measures are compared with random stacking as a base case, and discussed thoroughly. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Endüstri ve Endüstri Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Industrial and Industrial Engineering | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | Online stacking policies for container storage optimization | |
dc.title.alternative | Konteyner depolama optimizasyonu için çevrimiçi istifleme politikaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Akıllı Mühendislik Sistemleri Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10041137 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 367945 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |