dc.contributor.advisor | Saylan, Nevin | |
dc.contributor.author | Kültekin, Selcen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:42:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:42:57Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63578 | |
dc.description.abstract | Toplumların tarihsel süreçte yaşadığı değişim, günümüz toplumlarınıbilgi toplumu olarak nitelendirilen ve sanayi toplumundan oldukça farklıparadigmalara sahip olan yeni bir toplumsal döneme taşımıştır. Bilgi toplumu,sonrasında geldiği sanayi toplumundan oldukça farklı bir toplumsal yapıyıberaberinde getirmiştir. Bilgi toplumuyla birlikte toplumları güçlü kılan temelunsur ?bilgi? olmuştur. Bilginin toplumların yaşamındaki öneminin artmasıberaberinde bilgi üretiminin de önemini artırmış, bilgi artık kilit bir ekonomikkaynak haline gelmiştir. Bu noktada birey de değişimle birlikte kazandığıbilgiyi üreten özne konumundan dolayı ön plana çıkmıştır. Artık bilgitoplumundaki birey, sanayi toplumundaki bireyden daha değerlidir ve bireyinkazanması gereken nitelikler de artmıştır. Bilgi toplumu bireyi araştırmacı,eleştirel düşünen, karşılaştığı problemlere birden fazla çözüm önerisiüretebilen, yaratıcı, değişime ayak uydurabilen ve daha da önemlisi değişiminöznesi olabilen birey haline getirmiştir. Bu noktada eğitim sistemleri de budeğişime öncü olmak, lokomotif olmak ya da en azından ayak uydurmakzorundadır. Yaşanan bu hızlı değişim, eğitim sistemine ilişkin beklentilerin hergeçen gün çeşitlenerek daha da artmasına neden olmaktadır. Dünyanın sanayitoplumundan bilgi toplumuna geçiş süreci ve beraberinde gelen küreselleşme,toplumların ve bireylerin, eğitim sistemlerinden dolayısıyla programtasarılarından beklentilerini nitelik ve nicelik olarak da artırmaktadır.Bu araştırmada bilgi toplumu olgusu; öncelikle toplum, bilgi, birey,eğitim, program tasarısı elemanları ve bu elemanların düzeni gibi değişkenleraçısından tanımlanmaya çalışılmıştır. Bu çerçeve de bilgi toplumu ile ilgilialanyazın genişliğine ve derinliğine incelenmiş ve ilgili alanyazından bilgitoplumunda toplumun, bilginin, bireyin, ve eğitimin özelikleri çıkarılmıştır.Ulaşılan bu veriler, program tasarısının elemanları ve düzenine yönelik yapılankuramsal nitelikli çıkarımlar, araştırmanın alt problemleriyle ilişkilendirilerekbütünleştirilmiş, yorumlanmış ve sonuçlara yönelik kestirimlerdebulunulmuştur. Çalışmada, var olan durumun ortaya konulmasıamaçlandığından, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Bilgi Toplumu, Program Tasarıları | |
dc.description.abstract | The changes that society have in process, carried the communities oftoday to the social era described as information society, that has differentparadigms from the industry society. The information society had broughttogether a very different social structure after the industrial society that it cameafter. With the information society the basic component that made societiesstrong had become ?information?. With the increasing importance of theinformation, the production of the information had become important eitherand the information had become a key economical source. And the importanceof the individual as the producer of the information had increased. Ininformation society, individual is more valuable than it was in industry society,and the qualities that it has to gain increased. The individual in informationsociety has to be researcher, think critically, able to produce more than onesolution to the problems it faces, creative, adapt to the changes and the mostimportantly be the subject of the change. At this point the education systemshave to lead and be the locomotive of the changes, at least adapt the changes.The rapid changes cause the variation and the increase of from the educationsystem. The process of transition from the industry to information society andtogether with the globalization the quality and quantity of the expectations ofsociety and individuals from the education systems and curriculum designsincrease.In this research the information society fact was tried to be describedfrom the angle of variables like society, information, individual, educationcurriculum design elements and the order of this elements. In this frame ofwork, the literature about information society was examined in width and depthand from the literature the features of society, information, individual, andeducation in information society. The data reached, theoretical qualifiedinferences directed to curriculum design elements and the organization of theelements was related to the inferior problems of the research, and was united,interpreted. In research as it was aimed to put forward the existing situationqualified descriptive research model was used.Key Words: Information society, curriculum designs | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgi toplumu ve eğitim programları | |
dc.title.alternative | Information society and curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 201391 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 206476 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |