Show simple item record

dc.contributor.advisorSargut, Fatma Zeynep
dc.contributor.authorBariş, Ecem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:35Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:35Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635769
dc.description.abstractAraç rotalama ve konteyner yükleme taşımacılığın çekirdek işlevlerindendir. Bununla birlikte, bu iki problemin entegrasyonu, şirketlerin sıklıkla araştırma alanı haline gelmiştir. Rakip firmalar üzerinde rekabet avantajı ve müşteri memnuniyeti sağlamak için firmalar, müşteri taleplerini zamanında, doğru miktarda ve kaliteli bir şekilde karşılamak zorundadırlar. Araç rotalama ve yükleme entegrasyonu sayesinde, firmalar ürünlerini daha az araçla taşır. Böylece daha düşük yakıt maliyeti ve daha kısa teslimat süresi elde ederler. Taşımacılıkta kullanılan ürünlerin özellikleri değişkenlik gösterdiğinden, bu tez konusu için beyaz eşya sektörü seçilmiştir. Araç rotalama ve yükleme sorunları NP zor olmakla birlikte, verimli bir şekilde çözülememektedir. Gerçek hayattaki kullanımlara uygunluğu test etmek amacıyla, belirlenen araç rotalama, zaman aralığı ve üç boyutlu yükleme problemi için bir matematiksel model geliştirilmiştir. Öncelikle iki ayrı problem birleşimi incelenip, sonrasında daha iyi bir çözüm sağlamak amacıyla ikiye bölünmüştür. Bu yaklaşımın avantajları tartışılmıştur.Anahtar Kelimeler: zaman aralığı, araç rotalama, yükleme, 3 boyut, matematiksel modelleme, ayrıştırma, sezgisel
dc.description.abstractVehicle routing and container loading are the core functions of transportation. The integration of vehicle routing and container loading is becoming a research area for the logiscits companies. To get competitive advantage over other firms, firms should satisfy customer demand on time, with the right amount and high-quality service. By integrating the vehicle routing and container loading, firms can carry their products by less number of vehicles, which means reduced fuel cost but also time-reduction on deliveries. We focused on white-good industry in this thesis. Vehicle routing and container loading problems are NP-hard and very difficult to solve. In this thesis, a mathematical model was developed for the integrated capacitated vehicle routing problem with time windows and three-dimensional loading problem. Combination of these models are examined and then a decompostion method is proposed.Keywords: time window, vehicle routing, loading, three-dimensional, mathematicalmodeling, decomposition, heuristicen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleAn integration of container loading and vehicle routing problems
dc.title.alternativeKonteyner yükleme ve araç rotalama problemlerinin bir entegrasyonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVehicle routing problem
dc.subject.ytmThree dimensional container loading problem
dc.subject.ytmMathematical modelling
dc.subject.ytmThird party logistic
dc.identifier.yokid10123675
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid440573
dc.description.pages80
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess