Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrnek, Mustafa Arslan
dc.contributor.authorSüğüt, İpek
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:34Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:34Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635763
dc.description.abstractBirçok havaalanının operasyon bölümü hergün çok önemli problemleri yürütmek durumundadır. Bunlardan bazıları kapı atama problemi (GAP), kontuar atama problemi (CAP), bagaj atama problemidir (BCAP). Bu tarz problemleri çözebilmek ve karmaşıklığıyla baş edebilmek için birçok çalışma yapılmış ve birçok yaklaşım öne sürülmüştür. Bu tezin içerdiği problemlerden biri olan kapı atama probleminin amacı, havaalanına gelen her bir uçuşu istenen özelliklere göre uygun bir kapıya atamaktır ve aynı zamanda bu atamayı yaparken müşteri memnuniyetini ve havaalanının operasyonel verimliliğini de maksimum seviyede tutmak amaçlanmıştır. Tezin içerdiği ikinci problem olan kontuar atama probleminin amacı ise havaalanında bulunan sınırlı sayıdaki kontuar kaynağını ihtiyaç belirten havayolu firmalarını uçuşlarının servisini yapmak üzere etkili bir biçimde dağıtmaktır. Bu dağıtımı yaparken havaalanının sahip olduğu bütün kısıtlamalar göz önüne alınır. Belirtildiği gibi tez, kapı atama ve kontuar atama problemleri için matematiksel modeller ve ayrıştırma sezgiselleri sunmaktadır.
dc.description.abstractMany operation managers of airports face daily with some important problems such as the gate assignment problem (GAP), counter assignment problem (CAP), baggage carousels assignment problem (BCAP) etc. In order to solve these problems and tackle its complexity, many researches have been done. The objective of the gate assignment problem (GAP) is assigning each flight to an available gate while maximizing both conveniences to passengers and the operational efficiency of airport. In the counter assignment problem (CAP), the objective is to find a satisfactory allocation, given limited check-in counter resources that can adequately fulfill the requirements of each airline and at the same time meet all other constraints the airport may have. Our study covers both the gate assignment problem (GAP) and counter assignment problem (CAP) with the description of mathematical formulations and resolution methods such as decomposition algorithms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleOptimization approaches for specific airport operations
dc.title.alternativeBelirli havaalanı operasyonlarında optimizasyon yaklaşımları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10118484
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid434361
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess