Show simple item record

dc.contributor.advisorVarinlioğlu, Güzden
dc.contributor.authorÖzkan, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:33Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635750
dc.description.abstractMimarlık eğitimi, teknolojinin gelişimi ile bir değişim göstermektedir. Günümüzde, donanım ve yazılımın artan kullanımı, yeni karmaşık tasarım olanaklarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Geleneksel tasarım sürecinde bir araç olarak görülen ekipmanlar, dijital bir tasarım ortamıyla karşı karşıya gelmiştir. Mimarlık eğitiminin ilk adımı olarak Temel Tasarım eğitimi de tasarım ve temsil teknolojilerinin tanıtıldığı ilk aşamadır. Bununla birlikte, mimari temsil araçları olarak, yine de geleneksel yöntemler kullanılmaktadır. Mimari temsil bağlamında Temel Tasarım eğitimindeki teknoloji tam olarak formüle edilmemiştir.Son teknolojik gelişmelerle uygulanan temsil teknikleri, algılama yeteneklerinin hız ve kalitesini artırmak için bir fırsat sağlamaktadır. Tez kapsamında, Sanal Gerçeklik, Temel Tasarım eğitiminde alışılagelmiş mimari temsil araçlarına alternatif bir yaklaşım olarak analiz edilmektedir. Sanal Gerçeklik teknolojisinin bir temsil aracı olarak Temel Tasarım eğitimi ile bütünleştirilmesi araştırılmış ve bu teknolojinin Temel Tasarım eğitimine katkıları incelenmiştir. Sanal Gerçeklik teknolojisi kullanılarak, öğrencilerin tasarımı algılama yetilerini temsil yöntemleriyle test etmeyi ve açıklamayı amaçlayan deneysel araştırma metodu uygulanmıştır. Deney, mimari temsilde Sanal Gerçeklik teknolojisinin katkısını ölçmek için bir anket ile sonuçlandırılmıştır. Sürükleyici bir teknoloji olarak, Sanal Gerçeklik, temsil aracı olarak hem geleneksel hem de dijital tasarımların temsilinde konvansiyonel yöntemlere oranla daha fazla avantaj sağlamaktadır. Elde edilen sonuçlar, Sanal Gerçeklik teknolojisinin temel tasarım öğrencilerinin mimari tasarımı anlamalarına, detayları keşfetmelerine ve tasarımı gerçekçi bir biçimde deneyimlemelerine önemli ölçüde yardımcı olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractArchitectural education is going through a change with the developments of technology. Today, the increasing use of hardware and software has led to the emergence of new complex design possibilities. The equipment that is seen as a tool in the traditional designing process is now confronted with a digital design environment. Basic Design education as the first step of in architectural education is also first the first stage where technology in designing and representation is introduced. However, as representation tools, still, traditional methods are used. The technology in architectural representation into Basic Design education is not fully formulated.Representation techniques by recent technologies provide an opportunity to increase the speed and quality of perception capabilities. In the study, Virtual Reality is analysed as an alternative approach to traditional architectural representation tools in Basic Design education. The integration of Virtual Reality into Basic Design education as a representation tool is investigated and the contributions of this technology as a means of representation explored. An experimental research is designed using Virtual Reality technology that aims to test and disclose students' perceptions of design through the representation methods. The experiment is concluded with a questionnaire in order to measure the level of Virtual Reality contribution to representation. As an immersive technology, Virtual Reality as a representational tool offers more opportunities to represent both traditional and digital designs. The results show that VR significantly helps basic design students to understand architectural design, to discover the details and to explore the projects on a real scale and realistic representation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleThe integration of virtual reality into basic design education as a representation tool
dc.title.alternativeSanal gerçekliğin bir temsil aracı olarak temel tasarım eğıtimi ile bütünleştirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-03
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10153679
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483963
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess