Show simple item record

dc.contributor.advisorGönlügür, Emre
dc.contributor.advisorÖner, Aslı Ceylan
dc.contributor.authorErpamukçu, Nisa
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:27Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635703
dc.description.abstractBu tez şehirlerin markalaşması için ünlü mimarlar tarafından tasarlanan sanat müzelerinin şubeleşmesini incelemektedir. Şehir markalaşma faaliyetlerinde, hükümetler ve yerel yönetimler, çağdaş sanat müzelerinin değerinin yükselmesi nedeniyle büyük beklentilere sahiptir. Körfez Arap ülkelerinde ilk evrensel müze olan ünlü mimar Jean Nouvel'in 'Louvre Abu Dhabi' müzesi kattığı sadece kültürel değer açısından değil, aynı zamanda mimari, ekonomik ve politik boyutlardaki etkisini de araştırmaktadır. Nouvel'in Louvre Abu Dhabi müzesinden şehir markalaşması için 'Bilbao Etkisini' yakalaması beklenmektedir.
dc.description.abstractThis thesis examines the branching of art museums designed by celebrated architects for the branding of cities. In city branding activities, governments and local authorities have great expectations due to the rise of the value of contemporary art museums. As the first franchise museum in the Arabian Gulf States, the 'Louvre Abu Dhabi' of Jean Nouvel, this study investigates the impact of the star architect's value not only in cultural terms but also in architectural, economic and political terms. The Louvre Abu Dhabi museum of Nouvel is expected to capture 'Bilbao Effect' for city branding.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleBranding Abu Dhabi with the overseas branch of the Louvre museum
dc.title.alternativeLouvre müzesinin denizaşırı şubesi ile Abu Dabinin markalaşması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-18
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10238425
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538704
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess