Show simple item record

dc.contributor.advisorPasin, Burkay
dc.contributor.authorAkoğlu, Burçin
dc.date.accessioned2021-05-08T07:52:25Z
dc.date.available2021-05-08T07:52:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/635688
dc.description.abstractMimarlık, toplumların ve otoritelerin kimliklerini yansıtabilmek için somut bir odaklanma sağlar. Bu tarz bir somut odaklanma sağlayan en önemli mimari yapılardan biri Daniel Libeskind tarafından tasarlanmış olan Berlin Yahudi Müzesidir. Bu müze Yahudi kimliği, Alman kimliği ve AB kimliğini yansıtması ve ortak bir paydada buluşturması açısından çok önemlidir.Yapıbozumcu bir mimar olan Libeskind mimarlıktaki karmaşık kimlik söylemlerinin bilincinde olup yalnızca binanın yapısında değil aynı zamanda yüklediği soyut anlamlarda da bir kimliği diğerine üstün kılmaktan (sembolik olarak) kaçınır. Çeşitli kimlikleri dengelemek için formu yapıbozumuna uğratırken eşzamanlı ve forma da bağlı olarak anlamları da yapıbozumuna uğratır. Bu yolla kimlik kavramını aşkın bir seviyeye taşır: evrensellikBu tez, Berlin Yahudi Müzesi mimarisindeki kimlik kavramının yıkıcı ulusalcılıktan, evrenselliğe ve birleştirici ulus-öteciliğine doğru parçalanmasının ve eklemlenmesinin izini sürer.
dc.description.abstractArchitecture provides a concrete focus to reflect the identities of societies and authorities. One of the most important architectural structures providing such a concrete focus is the Jewish Museum in Berlin, designed by Daniel Libeskind. This museum is very important in terms of reflecting and bringing together the Jewish identity, German identity, and the identity of EU.Libeskind, as a deconstructivist architect, is conscious of the complex identity discourses within architecture and not only in the form of the buildings but also in the abstract meanings privileging one identity over another. Therefore, to balance the various identities, while deconstructing the forms, he simultaneously deconstructs the meanings depending on forms, as well. In this way, he carries the concept of identity into a transcendent level: universalism.This thesis traces the fragmentation and articulation of identity concept from a devastating nationalism towards universalism and a unifying post-nationalism in the architecture of Jewish Museum Berlin.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleThe deconstruction of identity in Daniel Libeskind`s architecture
dc.title.alternativeDaniel Libeskind'in mimarlığında kimliğin yapısökümü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-10
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial identity
dc.subject.ytmDeconstruction
dc.subject.ytmTransnationalism
dc.identifier.yokid10272402
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid567161
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess