Anadolu öğretmen lisesine devam eden öğrencileri öğretmenlik mesleğine yönelten etkenler
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Ketencioğlu, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:42:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:42:36Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63561 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın amacı, Anadolu Öğretmen Liselerine devam eden öğrencileri öğretmenlikmesleğine yönelten etkenleri belirlemektir. Bu araştırmada A.Ö.L öğrencilerini öğretmenlikmesleğine yönelten etkenlerin neler olduğunun bilinmesi önem taşımaktadır. Bu sebeple buaraştırmada Anadolu Öğretmen Lisesine devam eden öğrencileri öğretmenlik mesleğineyönelten etkenlerin neler olduğu araştırma konusu olarak belirlenmiştir.Araştırmada veriler anket aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma evrenini 2004-2005öğretim yılında İzmir Anadolu Öğretmen Lisesi ve Balıkesir Savaştepe Anadolu ÖğretmenLisesi hazırlık ve 11. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Ankete katılan Hazırlık öğrencilerisayısı179, 11.sınıf öğrenci sayısı 105'tir. Elde elden bilgilerin analizinde SPSS for Windows paketprogramından yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; öğrenciler A.Ö.L' yi büyük oranda kendi istekleri iletercih ettiklerini düşünmektedirler. Kız ve erkek öğrenciler öğretmenlik mesleğinin kişiliközellikleri ile uyum göstermesinin önemli olduğuna, öğretmenlik mesleğinin insanlara yardımedecek bir meslek olduğu görüşüne katıldıklarını belirtmişlerdir. Kız ve erkek öğrencileröğretmenlik mesleğinin iş bulma garantisinin olduğuna katıldıklarını ifade etmişlerdir.Hazırlıkve 11.sınıf öğrencileri öğretmenlik mesleğinin parasal getirisinin düşük olduğunu, ekonomikaçıdan yeterli düzeyde olmadığı görüşünü belirtmişlerdir. Aynı görüşle ilgili cinsiyetaçısındananlamlı farklılık bulunmamaktadır. A.Ö.L `nin öğrencilere sosyal ve kültürel açıdan uygunfırsatlar sunulduğuna çok az katıldıklarını belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmenlik Mesleği | |
dc.description.abstract | The problem of the research is, the factors which lead the students attending toanatolian teacher high schools to become a teacher. In the research, it is important to beknown which factors direct the students to teach in the future. For this reason, the researchsubject is determined as what kind of factors the students who are attending the school tobecome a teacher.In this research the datas are collected lead by using method Izmir Anatolian TeacherHigh School and Balıkesir Savaştepe Anatolian Teacher High School in 2004-2005 termconstitute the matter of the research. The number of the preparatory students who participatein the opinion poll is 179, the number of 11st class students are 105. For the interpretation ofthe datas collected, the frequency and the results of percentage were used.According to the result of the research, the students think that they prefer AnatolianTeacher High Schools willingly. Both female and male students agree that the harmony oftheir caharacteristics and teaching is important and agree on the general idea that teaching isan occupation which helps people. Also they agree that teaching profession almost haveguarantee in finding jobs in their career field. Prep and eleventh grade students express theiridea that the income of teaching profession is low and not sufficient enogh to depend on.There is no significant discrepeancy between female and male students opinions.They alsostated that they do not believe Anatolian Teacher High Schools provide enough social andcultural oppurtunitiesKey Words: Anatolian Teacher High School and Teaching Professionv | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu öğretmen lisesine devam eden öğrencileri öğretmenlik mesleğine yönelten etkenler | |
dc.title.alternative | The factors which direct the attending students at Anatolian teacher high school to be a teacher | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9004663 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221330 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |