Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gürbüz, Ali Kemal | |
dc.contributor.author | Dağdeviren, Ayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:42:26Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:42:26Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63553 | |
dc.description.abstract | Turizm egitiminin istenen basarıyı saglaması kuskusuz, egitimkurumlarının her asamadaki ögretim etkinliginin nitelikli bir yapıda olmasınabaglıdır. Nitelikli bir yapıya ulasmada etkili olan faktörlerden en önemlilerindenbiri de çagın degisen kosullarına göre düzenlenmis bir programa sahip olmaktangeçmektedir. Bu çalısmada, lisans düzeyinde turizm egitimi veren okullarınamaçlarına uygun ders programı profiline sahip olup olmadıgı ve dersprogramlarının derse giren ögretim elemanlarının egitimlerine göre sekillenipsekillenmedigi arastırılmıstır.Arastırmada, lisans düzeyinde turizm egitimi veren 8 okulun dersprogramları, rehberlik bölümleri, tüm okullarda zorunlu olarak okutulan derslerile kredisi olmayan dersler kapsam dısında bırakılarak ele alınmıstır. Seçmeli dersdurumları incelenerek programların ögrencileri farklı alanlarda gelistirmeyeyöneltecek bir yapıda olup olmadıgı tespit edilmistir. Dersler, bilim dallarına göreMuhasebe-Finans-Yatırım, Yönetim, Ekonomi, Halkla liskiler-Pazarlama, Hukukve Özel olmak üzere 6 grupta sınıflandırılarak okullar arasında karsılastırmayapılmıstır. Elde edilen sonuçlara göre; ders agırlıklarının önemli düzeyde farklıoldugu görülmüs olmakla birlikte ögretim elemanlarının branslarının girdikleriderslerle genelde uyumluluk gösterdigi tespit edilmistir. Dolayısıyla, ögretimelemanlarının ders programlarının sekillenmesinde önemli bir rol oynadıgı tespitedilmistir. Okulların amaçlarının genelde benzerlik göstermesine karsın bazıfarklılıkların olması, turizm egitiminde amaçlara ulasmada sınırları kesinçizgilerle belirlenmis bir program yapısının sart olmadıgı veya programlardanödün verildigi fikrini ortaya çıkarsa da turizm egitimi için esas üzerinde durulmasıgereken konu, nelerin okutulup nelerin okutulmamasından çok, mevcut derslerinen iyi sekilde nasıl verilmesi gerektigi olmalıdır. | |
dc.description.abstract | It is obvious that success in tourism training is highly dependent onqualified instructional activities held in schools across all grades. A programreconstructed according to the needs and advancements of its time is one of theindispensable factors that lead to achievement. This study examines if schoolsproviding undergraduate training on tourism have curricula concordant with theirobjectives, and if their curricula are formed according to educational backgroundof the teachers.In this research, curricula of 8 schools providing education on tourism wereinvestigated by excluding guidance departments, courses that are compulsory forevery school, and the courses without a credit degree from the scope of this study.Elective courses were examined to determine if different curricula aim to equipstudents with different skills. Courses were grouped in 6 categories according totheir programs; Accounting-Finance-Investment, Management, Economics, PublicRelations-Marketing, Law, and Special. Subsequently, a comparison across schoolswas conducted. Findings reveal that, on the one hand, there is a huge discrepancyacross schools in terms of course load, and on the other, the courses are taught byteachers with consistent branches of study. Thus, it can be said that teachers play acrucial role in the formation of curricula. Although the objectives of the schoolsare greatly similar, there are several differences; and this may point either that itis not a must to have a rigid curriculum or that curricula are sacrificed forsomething else. However, the current question regarding tourism education is notwhat to teach, but how to teach the present courses best. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Turizm | tr_TR |
dc.subject | Tourism | en_US |
dc.title | Lisans düzeyinde turizm eğitimi veren kurumların ders programlarının fonksiyonel açıdan değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Functional assessment of the curricula of schools providing undergraduate training on tourism | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.identifier.yokid | 9008697 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211591 | |
dc.description.pages | 127 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |