Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorKöksal, Kemal
dc.date.accessioned2020-12-03T18:42:23Z
dc.date.available2020-12-03T18:42:23Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63550
dc.description.abstractBu çalısmanın amacı, eğitim örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler,normlar, semboller ve uygulamalardan olusan örgüt kültürünün öneminivurgulamak ve bir akademik örgütte alt kültür grubu olan öğrencilerin, örgütselyasama yönelik algılamalarını belirlemektir. Tarama modeli ile gerçeklestirilen buarastırmada Erdem ve ?sbası (2001) tarafından gelistirilen anket kullanılmıstır.Balıkesir Üniversitesi ?.?.B.F., Necatibey Eğitim Fakültesi ve Fen EdebiyatFakültesi son sınıf öğrencilerini kapsayan çalısmanın sonuçlarına göre öğrencilergüç mesafesi ve iletisim boyutunda olumlu algılamaya sahiptirler. Örgütsel yapıetkinlikve semboller boyutunda ise daha çok olumsuz algılamalar belirlenirken,diğer boyutlarda ise ortak algılamaların olusmadığı görülmektedir. Bu sonuç,kurumun örgütsel performansı yakından etkileyen örgüt kültürünün ve eğitimsüreçlerinin gelistirilmesi gerektiğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to emphasize the importance of organizationalculture that comprises assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practicesin the educational institutions and to determine the perceptions of students -asubculture of the academic organizations- about the organizational life. Thisresearch aimed at determining perceptions of university students faculty culture isin the scanning model. The scale used in the research was developed by Erdem and?sbası (2001). According to the empirical study conducted on the students ofBalıkesir Universty, the students have positive absolute perceptions on two culturaldimensions which power distance and communacation. While the mostlyperceptions identified the ineffectiveness of organizational structure and symbols,no common perception was found on other cultural dimensions. This result showsthat, the five cultural dimensions which effect to educational proses have to beimproved.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması
dc.title.alternativeOrganizational culture at higher educational and an empirical research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9010724
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211569
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess