Yükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması
dc.contributor.advisor | Örücü, Edip | |
dc.contributor.author | Köksal, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:42:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:42:23Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63550 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı, eğitim örgütlerinde varsayımlar, inançlar, değerler,normlar, semboller ve uygulamalardan olusan örgüt kültürünün öneminivurgulamak ve bir akademik örgütte alt kültür grubu olan öğrencilerin, örgütselyasama yönelik algılamalarını belirlemektir. Tarama modeli ile gerçeklestirilen buarastırmada Erdem ve ?sbası (2001) tarafından gelistirilen anket kullanılmıstır.Balıkesir Üniversitesi ?.?.B.F., Necatibey Eğitim Fakültesi ve Fen EdebiyatFakültesi son sınıf öğrencilerini kapsayan çalısmanın sonuçlarına göre öğrencilergüç mesafesi ve iletisim boyutunda olumlu algılamaya sahiptirler. Örgütsel yapıetkinlikve semboller boyutunda ise daha çok olumsuz algılamalar belirlenirken,diğer boyutlarda ise ortak algılamaların olusmadığı görülmektedir. Bu sonuç,kurumun örgütsel performansı yakından etkileyen örgüt kültürünün ve eğitimsüreçlerinin gelistirilmesi gerektiğini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to emphasize the importance of organizationalculture that comprises assumptions, beliefs, values, norms, symbols and practicesin the educational institutions and to determine the perceptions of students -asubculture of the academic organizations- about the organizational life. Thisresearch aimed at determining perceptions of university students faculty culture isin the scanning model. The scale used in the research was developed by Erdem and?sbası (2001). According to the empirical study conducted on the students ofBalıkesir Universty, the students have positive absolute perceptions on two culturaldimensions which power distance and communacation. While the mostlyperceptions identified the ineffectiveness of organizational structure and symbols,no common perception was found on other cultural dimensions. This result showsthat, the five cultural dimensions which effect to educational proses have to beimproved. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde örgüt kültürü ve alan araştırması | |
dc.title.alternative | Organizational culture at higher educational and an empirical research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9010724 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211569 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |