Show simple item record

dc.contributor.advisorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorDiker, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-03T18:42:19Z
dc.date.available2020-12-03T18:42:19Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63547
dc.description.abstractGelişme, yaşamın vazgeçilmez bir parçasıdır. Yaşamın içinde gelişme her zaman vardır ve var olmak zorundadır. Gelişmenin doğal sonucu ise, değişimdir. Tüm canlılar gibi organizasyonlar da ayakta kalabilmek, yaşamlarını sürdürebilmek ve çevreye uyum sağlayabilmek için sürekli bir değişim içinde olmak zorundadırlar. Değişime karşı yaratıcı tepkide bulunmak ve değişimi fırsatlara dönüştürmek için sürekli yeni arayışlar içinde olan yöneticiler ve organizasyon kuramcıları, öğrenen organizasyonlar yaklaşımını ortaya koymuşlardır.Bu çalışmadaki amaç, İstanbul Tıp Fakültesi Hastanesinde, öğrenen organizasyona geçiş sürecini incelemektir.Araştırmanın verileri Ti-testi ve regresyon analizi ile değerlendirilmiştir.Yapılan araştırma sonucunda; öğrenen organizasyona geçiş sürecinde, öğrenmenin yaşam tarzı olarak kabul edilmesinin önemli bir başlangıç olduğu saptanmıştır.Eksiksiz, zamanında ve tüm ekip tarafından paylaşılan bilginin, öğrenen organizasyonlarda önemli bir etken olduğu ve takım çalışmaları ile kurum kültürü etkinliğine yön verdiği bulunmuştur.
dc.description.abstractDevelopment is the crucial of life. Improvement always exists in life. Due to the result of the improvement is changing. All living beings must accommodate around to keep up and to continue their lives. The managers and organization theorists who to wait for an oppurtunity to convert creative opinion, presented apporoach of learning organization.This study is to inspect an hospital in İstanbul which has been certificated by ISO 9001. Together the study was effort to find out how can through the introduction of learning organization stage be more effective and faster. In addition to relation with start up and thorugh introduction stage, difficulties, institute culture were examined.The study results were evaluated by regression analysis and Ti test.In the results of the study, in through the introduction of learning organization stage, significant startup was accepted as the life sort.It was found that the crucial factor in learning organization was realized shared information at the just time and thoroughly.It has been assigned that institute culture of activity was guided with team working, bureaucratic constraint were decreased to provide to learning effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrenen organizasyon geçiş sürecinde kurum kültürü, örgütsel engeller ve geçiş aşamaları (İstanbul Tıp Fakültesi örneği)
dc.title.alternativeExaming throuhg the introdiction of learning organization about institute culture, organizational constraint and process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9014463
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211571
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess