Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzden, Yüksel
dc.contributor.authorSezginsoy, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-03T18:42:11Z
dc.date.available2020-12-03T18:42:11Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63540
dc.description.abstractÜstün yetenekliler medeniyetlerin yer altı zenginlikleridir. Bu madenlerinişlenmesi toplumların ilerlemesini kolaylaştıracak, hızla gelişen dünyada bir adım öndeolmayı sağlayacaktır.Bilim ve Sanat Merkezleri ülkemizde yetişen bu madenleri yeteneklerine uygunşekilde işlemek amacıyla kurulmuştur. Bu çalışmada; 1995 yılından itibaren ülkemizdeuygulanmakta olan Bilim ve Sanat Merkezi modeli merkezlerde görev yapan öğretmengörüşlerine göre değerlendirilmektedir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. 2005 yılı itibari ileTürkiye'nin yedi coğrafi bölgesinde yer alan 25 Bilim ve Sanat Merkezinde görevyapmakta olan 294 öğretmenin 227'sinden tutum ölçeği tekniği ile veri toplanmıştır.Mektup yolu ile toplanan bu veriler SPSS for Windows 12.0 paket programı ile analizedilmiştir. Tutum ölçeğinin en alt kısmında yer alan açık uçlu sorunun ise frekansanalizi tekniği ile analizi gerçekleştirilmiştir.Araştırmada B LSEM uygulaması öğretmen görüşlerine göre eğitim-öğretim,rehberlik, fiziksel donanım ve okul-çevre-merkez işbirliği açısından dört boyuttaincelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğretmenler merkezlerdeki eğitim-öğretimdurumunun belirtilen niteliklere uygun olarak gerçekleştirildiğine ?katıldıklarını? ifadeetmişlerdir. Bunun yanı sıra merkez öğretmenleri araştırmada yer alan rehberlikdeğişkenine ilişkin durumlara katıldıklarını da ifade etmişlerdir. Denekler fizikseldonanım durumunun yeterli olmadığı sonucuna ulaşmışlardır. Diğer bir deyişle;merkez öğretmenleri merkezlerin bina donanım durumlarını, materyal, malzeme, oyunaracı, oyun alanı, bilgisayar, kütüphane kaynak durumlarını yeterli bulmamıştır.Merkez öğretmenleri merkezlerin okul-çevre-merkez işbirliğine ilişkin durumlarakatılmadıklarını ifade etmişlerdir. Diğer bir deyişle; okulların B LSEM uygulamasıkonusunda yeterli şekilde bilgilendirilmediği, eğitim-öğretim sürecinin öğrencininokuluyla işbirliği içinde devam etmediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Merkez, Bilim ve Sanat Merkezi (B LSEM), ÜstünYetenekliler, Merkez Öğretmeni.
dc.description.abstractThe gifted are underground wealth of civilizations. Treatment of these mines willfacilitate progress of societies and ensure to take more progressive steps in the rapidlydeveloping world.In our country, Science and Art Centers institution (BILSEM) was founded inorder to treat these mines growing in our country in accordance with their talents. Inthis study, Science and Art Center model which have been implemented since 1995 isevaluated through the point of views of teachers working in the centers.In this study, descriptive scanning model is used. Using attitude scale method,data were collected from 227 of 294 teachers working in the 25 Science and Art Centersthroughout seven geographical regions of Turkey. These data collected viacorrespondences were analyzed with SPSS for Windows 12.0 package program. Openended-question at the bottom of the attitude scale was analyzed with frequency analysistechnique.In this study, BILSEM application was examined as to teachers? opinions interms of four dimensions; education and training, guidance counsellorship, physicalequipment and school-environment-center cooperation. As a result of the performedanalyses, all of the teachers stated that ?they agree on the fact that education-trainingactivities are performed in accordance with all of the qualities defined in the research?.Furthermore, teachers of these centers expressed that they agree with the situationspertaining to the guidance variable in this study. On the other hand subjects of the studyconcluded that there is not adequate equipment. In other words, according to theteachers of centers, building equipment conditions, materials, play instruments, playareas, computers and library resources of the centers are not sufficient. Center teachershaven?t agreed with the conditions relating to the school-environment-centercooperation. In other words, it is concluded that schools are not adequately informedabout the BILSEM application and education-training process is not carried out incooperation with child?s school, etc.Key words: Center, Science and Art Center(BILSEM), the Gifted Children,Teacher of Center.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilim-sanat merkezi uygulamasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation on science-art center implementatıon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201403
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206477
dc.description.pages215
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess