Show simple item record

dc.contributor.advisorYönet, Ender
dc.contributor.authorYilmaz, Özer
dc.date.accessioned2020-12-03T18:41:19Z
dc.date.available2020-12-03T18:41:19Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63499
dc.description.abstractPerakendeci markaları ilk olarak 1800'lü yılların ortalarında Amerika'da ortaya çıkmış ve o günden itibaren üreticilere, tüketicilere ve perakendecilere sağladığı birçok avantaj nedeni ile gelişimini sürdürmüştür.Tüketicilerin demografik özelliklerinin perakendeci markalı ürün tercihleri üzerindeki etkilerini incelemek amacı ile yapılmış olan bu çalışma; beş ana bölümden oluşmaktadır.Birinci bölüm olan Giriş bölümünde; çalışmamızın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları ve tanımlarına yer verilmiştir.İkinci bölümümüz tüketici davranışları ve perakendeci markalarıyla ilgili kuramsal temeli ve konuyla ilgili geçmişte yapılmış çalışmaları kapsamaktadır. Bu bölümün birinci kısmında tüketici davranışları ile ilgili genel tanımlara yer verilmiş ve bu çerçevede tüketici davranışlarını etkileyen faktörler ve tüketici satın alma karar süreci incelenmiştir. İkinci kısımda, marka ve perakendecilik kavramları hakkında genel bilgiler verilmiş, perakendeciliğin tarihsel gelişim süreci irdelenmiş ve perakendeci markaları konusuna girilerek bu konu ile ilgili temel kavramlar incelenmiştir. Bu inceleme sonunda perakendeci markaları ile tüketici satın alma davranışı arasındaki ilişki de ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu bölümün üçüncü kısmında ise, konuyla ilgili daha önce yapılmış olan çalışmalar hakkında kısaca bilgi verilmiştir.Çalışmamızın üçüncü ve dördüncü bölümünde ise, Balıkesir il merkezinde 289 adet katılımcı ile yapılan uygulamalı bir araştırmaya yer verilmiştir. Araştırmada uygulanan; ki-kare analizi, t testi, varyans analizi ve faktör analizlerinin sonucunda, demografik faktörlerden bazılarının perakendeci markalı ürünler ile ilgili tüketicilerin davranışlarını etkilediği, bazı demografik faktörlerin ise böyle bir etkiye sahip olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Çalışmamızın beşinci bölümü olan sonuç ve öneriler bölümünde ise elde edilen bulgular çerçevesinde genel bir değerlendirme yapılmış, perakendeciler ve ileride bu konu hakkında çalışma yapmak isteyen araştırmacılar ile ilgili öneriler ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışları, Perakendecilik, Perakendeci Markaları, Özel Markalar, Market Markaları
dc.description.abstractPrivate labels were appeared firstly in mid of 1800s in U.S.A and till that day they maintained their development because of the advantages that they provide to manufacturer, consumers and retailers.Our study, which has the main objective of analyzing the effects of consumer?s demographic factors on private label preferences, includes five main sections.The introduction, which is the first section, includes the problem, the objective, the importance, constraints and definitions of our study.The second section involves theoretical principles about consumer behavior and private labels. This section also involves previous studies. In the first part of this section, main definitions about consumer behavior are stated and in frame of these, factors that affect consumer behaviors and consumer purchasing decision process are analyzed. The second part includes the basic definitions of brands and retailing. Besides the theoretical development of retailing and private labels are analyzed in the same part. At the end of these analyses, the relationship between private labels and consumer purchasing behavior is stated. In the third part of this section, the previous studies have been analyzed and some information has been given.The third and fourth section of our study involves a case study which has been done in Balıkesir city center with 289 participants. At the end of t test, ANOVA test, factor and chi-square analysis which have been done in the implementation; it is found that some demographical factors are affecting the consumer?s behaviors about private labels. Also other factors don?t affect these behaviours.In the fifth section of our study, which is named conclusions and suggestions includes the whole findings about our implementation and suggestions for researcher who wants to study about private labels.Keywords: Consumer Behaviours, Retailing, Private Labelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDemografik faktörlerin perakendeci markası seçim sürecine etkileri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeA case study about effects of demographical factor on private label choosing process
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmPrivate brand
dc.subject.ytmDemographic characteristics
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid339866
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid240549
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess