dc.contributor.advisor | Özyurt, Cevat | |
dc.contributor.author | Gür, Kevser | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:40:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:40:53Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63478 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim Sosyal Bilgiler Dersinde çevre eğitimini, çevre eğitimine verilen önemi ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre bilincini edinmişlik düzeyini incelemektir.Araştırma betimsel tarama modeline göre yapılmıştır. Araştırma için oluşturulan anket; ?Duygular?, ?Bilgi?, ?Endişe-kaygı? ve ?Davranış? olmak üzere 4 alt boyuta ayrılmış ve ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerine uygulanarak çevre bilincinin kazanılmışlığı araştırılmıştır.Araştırma evrenini, Balıkesir il merkezindeki toplam 36 ilköğretim okulunda bulunan ve 2008-2009 eğitim-öğretim yılında eğitim gören, 1959'u erkek 1871'i kız olmak üzere toplam 3830 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Örneklemi ise Balıkesir il merkezindeki; M. Vehbi Bolak İlköğretim Okulu, Zağnospaşa İlköğretim Okulu, Cumhuriyet İlköğretim Okulu, M. Akif Ersoy İlköğretim Okulu, Burhan Erdayı İlköğretim Okulu, Mehmetçik İlköğretim Okulu, Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlköğretim Okulu, Altıeylül İlköğretim Okulu, Atatürk İlköğretim Okulu, Çiğdem Batubey İlköğretim Okulu, M. Şeref Eğinlioğlu İlköğretim Okulu, Sevinç Kurşun İlköğretim Okulu, Kuvayı Milliye İlköğretim Okulu ve 23 Nisan İlköğretim Okulu'nda eğitim gören 324'ü kız, 303'ü erkek olmak üzere toplam 627 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin analizi SPSS 12.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır.Anketteki 4 alt boyutu oluşturan maddelere yönelik öğrenci görüşlerinin ortalama değerleri alınmış, maddelerin sorunlu görülme sıraları belirlenmiş, cinsiyet, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumuna göre görüşler arasında anlamlı farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Tüm bunlar sonucunda kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre çevre bilincine daha fazla sahip olduğu görülmüş ve ?Bilgi? boyutunda ilkokul ile üniversite ve üstü eğitim kademelerinde anlamlı farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi, Çevre Eğitimi, Çevre Bilinci, Öğrenci Görüşleri, Çevre Sorunları | |
dc.description.abstract | The objective of this research is to examine environmental education in social studies at the primary school, the importance given to environmental education and the level of consciousness regarding environmental issues of the 8th grade primary school students.The research was done according to the survey model. The questionary constitued for our research, was splited into into 4 sub-dimensions as ?Emotions?, ?Knowledge?, ?Anxiety-Apprehension? and ?Behavior?, and by applying to 8th grade primary school students in order to measure their consciousness about the environmental issues.The research population consists of 1959 male and 1871 female students from 36 primary schools who continued their studies in 2008-2009 academic year in the central Balikesir.The sample consists of 627 students, 324 females and 303 males from M. Vehbi Bolak Primary School, Zağnospaşa Primary School, Cumhuriyet Primary School, M. Akif Ersoy Primary School, Burhan Erdayı Primary School, Mehmetçik Primary School, Hatice Fahriye Eğinlioğlu Primary School, Altıeylül Primary School, Atatürk Primary School, Çiğdem Batubey Primary School, M. Şeref Eğinlioğlu Primary School, Sevinç Kurşun Primary School and Kuvayı Milliye Primary School. Analysis of the data has been done by the SPSS 12.00 software package.The students? opinions regarding the 4 sub-dimensions has been taken in average, problematic issues has been enumerated, and it has examined whether there are significantly difference among opinions according to their gender and their parents? educational situation.As a result of the data, we could conclude that female students are more conscious than male students about environmental issues. And it has been found that in the ?Knowledge? dimension, a significantly difference between Primary Schools and Universities has been found.KEY WORDS: Primary School Social Studies, Environment Education, Environmental Conscious, Student Opinions, Environmental Issues | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin çevre bilinci kazanım düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Determining the awaraness level of environmental conscious of primary education students at eighth grade | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Environmental consciousness | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 359827 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 273228 | |
dc.description.pages | 161 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı | |