dc.contributor.advisor | Tezci, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Demir, Cihan Cevher | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:40:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:40:37Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63466 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın genel amacı Türk Edebiyatı ders kitaplarının öğretim programına uygunluğunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Araştırmanın birinci alt amacı Türk Edebiyatı ders kitaplarının, Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programına uygunluğu hakkında öğretmen görüşlerinin dağılımını belirlemektir. İkinci alt amacı ise Türk Edebiyatı ders kitaplarının Türk Edebiyatı Dersi Öğretim Programına uygunluğu açısından, öğretmen görüşlerinde cinsiyet, mezun oldukları eğitim programı, meslekî kıdem, görevli oldukları okul türü, haftalık ders saati sayısı, Türk Edebiyatı dersini okuttukları sınıflar, kurs ya da seminer gibi hizmet içi eğitim alıp almadıklarına göre farklılaşmanın olup olmadığını belirlemektir.Araştırmanın modeli nicel araştırma yöntemlerinden betimsel taramadır. Araştırmada veriler geliştirilen 5'li Likert tipi ölçek ile elde edilmiştir. Edebiyat öğretmenleri, Türk Edebiyatı ders kitaplarının programa uygunluğu hakkında, dersin amaçları, kapsamlılık, metin seçimi ve program yaklaşımı alt boyutlarında görüş belirtmişlerdir.Bu amaçla 2008-2009 Eğitim- Öğretim Yılında Balıkesir ilinde görevli 494 edebiyat öğretmeni çalışma evreni olarak tespit edilmiştir. Bütün öğretmenlere ulaşmak mümkün olacağı için örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Katılım %81.78 olarak gerçekleşmiştir.Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre edebiyat öğretmenleri Türk Edebiyatı ders kitaplarını genel olarak öğretim programına uygun bulmamışlardır.Öğretmen görüşlerinde cinsiyet, mezun oldukları eğitim programı, meslekî kıdem, görevli oldukları okul türü, haftalık ders saati sayısı, Türk Edebiyatı dersini okuttukları sınıflar, kurs ya da seminer gibi hizmet içi eğitim alıp almadıklarına göre anlamlı bir farklılaşma olmamıştır. Ancak meslek lisesinde görevli öğretmenler ile genel liselerde görevli öğretmenlerin kapsamlılık alt boyutunda görüşleri arasında anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Buna rağmen her iki okul türünde görevli öğretmenler ders kitaplarının kapsamlılık açısından programa uygun olmadığı görüşündedirler. Edebiyat öğretmenleri genel olarak kişisel özelliklerine bakılmaksızın, Türk Edebiyatı ders kitaplarının Öğretim Programına uygun hazırlanmadığı görüşündedirler.Anahtar Kelimeler: ders kitapları, öğretim programı, Türk Edebiyatı ders kitabı, ders kitabı değerlendirme, öğretmen görüşleri | |
dc.description.abstract | Main objective of the present study is to evaluate the appropriateness of Turkish Literature textbooks to curriculum according to teachers? opinions. The first sub-objective of the study is to determine the dispersion of teacher opinions on Turkish Literature textbooks about teaching program of Turkish Literature Course. The second one is to find out whether there are differences about appropriateness of Turkish Literature textbooks to the curriculum of the course in teachers? opinions according to certain variables such as gender, the programs they graduated, professional seniority, school types, credit hours per week, the classes they teach Turkish Literature and in-service activities they participated like seminars and courses.The research design is descriptive, survey, one of the quantitative research methods. A 5-point Likert scale was developed to determine teachers? opinions on instruction programs of literature textbooks with a total of 35 items for 4 sub dimensions, which consisted of the objectives of the course, comprehensiveness, text selection and program approach. The scale was tested for validity and reliability.The data of the investigation was obtained from 494 literature teachers working in the city of Balikesir in 2008-2009 academic years. No sampling was preferred as all the teachers were accessible. The rate of participation was 81.78% of the teachers participated by answering the questionnaires.According to the findings of the investigation, the literature teachers found the textbooks of Turkish Literature inappropriate to the course program in general.The study revealed no meaningful difference in teachers? opinions according to variables such as gender, the programs they graduated, Professional seniority, school types, load of work per week, the classes they teach Turkish Literature and in-service activities they participated like seminars and courses. However, there is a meaningful difference at the sub- dimension of comprehensiveness between the teachers teaching at vocational high schools and those teaching at normal high schools. Both groups of teachers believed that the textbooks are inappropriate to the course program about comprehensiveness. Regardless of personal features, literature teachers think that Turkish Literature textbooks was not been prepared in accordance with the teaching program of the course.Key Words: textbooks, teaching program, Turkish Literature textbooks, textbook evaluation, teachers? opinions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk edebiyatı ders kitaplarının programa uygunluğunun öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | An evaluation on the Turkish literature coursebooks in term of curriculum according to teachers? opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Turkish literature | |
dc.subject.ytm | Literature lesson | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 366410 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 273222 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |