Show simple item record

dc.contributor.advisorMet, Ömer Lütfü
dc.contributor.authorVatan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-03T18:40:16Z
dc.date.available2020-12-03T18:40:16Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63451
dc.description.abstract``Turizm İşletmelerinde İnovasyon: İstanbul'daki 5 Yıldızlı Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma'' isimli yüksek lisans tez çalışmasının amacı son dönemlerde sıkça adından bahsettiren bir konu olan inovasyonun, turizm işletmeleri tarafından nasıl algılandığı ve uygulandığını belirlemektir.Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde inovasyon kavramı, değişik açılardan incelenmiş ve irdelenmiştir. Yine birinci bölümde inovasyon ve turizm ilişkisinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde inovasyon türleri incelenmiş ve turizm ile ilişkilendirilmiştir. Üçüncü bölümde ise İstanbul'da hizmet veren 5 yıldızlı konaklama işletmesi yöneticilerine anket uygulanmıştır.Çalışmanın sonucunda ise turizm işletmelerinin inovasyonu önemsediği ve işletme yaşı ile inovasyonun arasında herhangi bir bağlantı olmadığı ortaya çıkmıştır. Bununla beraber zincir işletmeler daha fazla inovasyon yaparken, süreç ve pazarlama inovasyonu ön plana çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Turizm, inovasyon, yenilik, konaklama, yenilik yönetimi
dc.description.abstractInnovation in Tourism Management: The aim of the postgraduate thesis named as A Research on 5-star Accommodation Enterprises in İstanbul is to determine how innovation, a frequently mentioned subject recently, is perceived and applied by the 5-star accommodation enterprises in İstanbul.This study consists of three parts. In the first part, the innovation concept is examined and scrutinized and the relation between innovation and tourism is mentioned. In the second part, types of innovation are examined and associated with tourism. In the third part, a survey is conducted to the managers of 5-star hotels in İstanbul.At the end of the study, it emerges that the 5-star hotels in İstanbul care about innovation and there is no connection between the age of enterprises and innovation. Chain enterprises make more innovations and process and marketing innovation come into prominence in enterprises.Key words: Tourism, innovation, hospitality , hotel, innovation managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm işletmelerinde inovasyon: İstanbul`daki 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma
dc.title.alternativeInnovation in tourism management: A research on 5-star accommondation enterprises İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmOccommodation sector
dc.subject.ytmAccomodations for travelers and tourists
dc.subject.ytmFive star hotels
dc.subject.ytmOccommodation facilities
dc.identifier.yokid377937
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273206
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess