Show simple item record

dc.contributor.advisorKöroğlu, Ahmet
dc.contributor.authorGeyik, Serkan
dc.date.accessioned2020-12-03T18:40:09Z
dc.date.available2020-12-03T18:40:09Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63446
dc.description.abstractHızlı bir şekilde büyümesinden dolayı Internet çoğu sektör tarafından pazarlama ve iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Birçok işletme değişik amaçlarla web siteleri oluşturmaktadır. Özellikle Internet küçük otel işletmelerinin, uluslar arası pazarlarda kendini gösterebilmesini sağlamakta, zincir ve büyük otel işletmeleriyle rekabet edebilme şansı vermektedir.Küçük otel işletmesi olan butik oteller kendine özgü tasarımları ve hizmet kaliteleri bakımından diğer otel işletmelerinden farklılık göstermekte ve genellikle eğitim düzeyi yüksek, kültürlü kişiler tarafından tercih edilmektedir. Eğitim düzeyi yüksek ve kültürlü kişilerin Internet kullanma oranlarının daha fazla olması varsayımından yola çıkılarak araştırmanın temel amacı, konaklama işletmelerinin web sitelerinin etkin bir pazarlama aracı olarak kullanılmasında sahip olması gereken özelliklerin tespit edilmesi ve Akdeniz Bölgesi ve Marmara Bölgesi butik otellerin web sitelerinin bu özellikler doğrultusunda değerlendirilmesidir. Ayrıca Akdeniz Bölgesi'nde ve Marmara Bölgesi'nde faaliyette bulunan butik otellerin web siteleri karşılaştırılarak benzer ve farklı yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda, web sitelerinin performansları teknik yeterlilik, kullanıcı dostu olma, site çekiciliği, pazarlama etkinliği, bağlantı popülerliği, seyahat planlayıcısı yardımı ve yasal sorumluluklar açısından değerlendiren bir form kullanılmıştır. Veriler Marmara ve Akdeniz Bölge'sinde faaliyet gösteren butik otel işletmelerinin sitelerinden elde edilmiş ve Sosyal Bilimler için İstatistik Paket Programı kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulguları her iki bölgedeki butik otellerin, web sitelerini pazarlama açısından etkin kullanamadıklarını göstermiştir. Teknik ve site çekiciliği açısından işletmelerin web sitelerinin performansının iyi olduğu tespit edilmiş ve işletmelerin web sitelerini kullanma amaçları ise daha çok bilgi ve iletişim olduğu ortaya çıkmıştır. İki bölge otellerinin de performans ölçümlerinin birbirine yakın olduğu saptanmış sadece gizlilik ve güvenlik konusunda, Marmara otellerinin web siteleri, Akdeniz otellerinin web sitelerine göre çok daha iyi performans göstermiştir.Anahtar Kelimeler: Internet,World Wide Web (WWW), Web Siteleri, Butik Oteller
dc.description.abstractThe growth of Internet as a marketing tool and communication tool is used by businesses. Many companies have created their web sites and have used the Internet for various proposes. The Internet assists with the development and progression of a variety of companies globally - especially with the marketing and expansion of boutique hotels which can enhance their competitiveness with big scale and chain hotels in the industryThe main purpose of this study is to identify the web site properties required from the worldwide web which is necessary to determine the features need to promote marketing assets for boutique hotels. The website development within boutique hotels in Turkey require an evaluation within the Mediterranean and Marmora areas, Boutique hotels are comparing websites to find the similarities and differences between each other. The website uses all of these aspects to generate an official questionnaire/form in 7 groups; technical aspects, user friendliness, site attractiveness, Marketing effectiveness, link popularity, trip planner assistance and legal compliance. All the data and information obtained from websites in Mediterranean and Marmara is analyzed using Statistical Package for the Social Sciences throughout the boutique websites.The research and its findings did not highlight or illustrate the necessary information with regards to marketing. The website performances are sufficient and are mainly used for communication and obtaining information. Between the two comparatives (Mediterranean and Marmara) overall the websites are similar to each other with the acception of privacy and security settings, whereby Marmora excels higher than its competitorKey Words: Internet, World Wide Web, Web Sites, Boutique Hotelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleButik otellerin web sayfalarının içerik analiziyle değerlendirilmesi: Karşılaştırmalı bir araştırma
dc.title.alternativeEvaluation of web pages of boutique hotels with content analysis: A comparative study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmBoutique hotel
dc.subject.ytmWeb
dc.subject.ytmWeb page
dc.subject.ytmContent analysis
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmWeb sites
dc.identifier.yokid379715
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273193
dc.description.pages137
dc.publisher.disciplineTurizm İşletmeciliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess