Show simple item record

dc.contributor.advisorGürgan, Uğur
dc.contributor.authorÜrün, Ali Ercan
dc.date.accessioned2020-12-03T18:39:46Z
dc.date.available2020-12-03T18:39:46Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63428
dc.description.abstractBu araştırmada lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunlukları arasındaki ilişki incelenmiştir. Çalışmada kendine saygı düzeyi ile mesleki olgunluk düzeyinin; okul türü, sınıf düzeyi ve cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.Çalışma grubunu 2008 -2009 öğretim yılında Balıkesir ili merkez ilçelerinde bulunan toplam 33 ortaöğretim kurumuna devam eden 10 -11 ve 12. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem random olarak belirlenen 9 farklı okula devam eden toplam 647 öğrenciden oluşmuştur. Öğrencilerin 192'si Anadolu Liselerinde, 218'i Meslek Liselerinde, 237'si ise Genel Liselerde öğrenim görmektedir.Çalışmada, öğrencilerin kendine saygı düzeylerini ölçmek için Bogenç'in (1998) ?Kendine Saygı Ölçeği?, mesleki olgunluk düzeylerini belirlemek için Kuzgun'un? (2005) ?Mesleki Olgunluk Ölçeği? kullanılmıştır.Araştırmanın bulgularını şu şekilde özetlemek mümkündür:Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeylerinde, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Lise öğrencilerinin mesleki olgunluk düzeylerinde, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, cinsiyete göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Lise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişkide, öğrenim gördükleri okul türüne göre anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kendine Saygı, Mesleki Olgunluk, Benlik.
dc.description.abstractIn this study, the relationship between the self-esteem level and vocational maturity of high school students were examined. It was also examined if the self-esteem level and vocational maturity differ significantly in respect of school type, grade level and gender.The students in the 10th, 11th and 12th grade in a total of 33 secondary schools in the central towns of Balıkesir province in the 2008-2009 academic year constituted the study group. A random sample of 647 students who are attending 9 different schools has been formed. 192 of the students are attending Anatolian High School, 218 of the students are attending Vocational High School and 237 of the students are attending Public High School.In this study in order to measure the self-esteem levels of students, Bogenç?s ?Self-respect Scale? (1998) and to determine the level of professional maturity, Kuzgun?s ? Vocational Maturity Scale? (2005) were used.The research?s findings can be summarized as follows:In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of gender.In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of grade level.In the self-esteem level of high school students no significant differences were found in terms of the school type in which they are studying.In the vocational maturity level of high school students significant differences were found in terms of gender.In the vocational maturity level of high school students no significant differences were found in terms of grade level.In the vocational maturity level of high school students significant differences were found in terms of the school type in which they are studying.In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, significant differences were found in terms of gender.In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, no significant differences were found in terms of grade level.In the relationship between the self-esteem levels and vocational maturity levels of high school students, significant differences were found in terms of the school type in which they are studying.Key Words: Self-Esteem, High School, Personality.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLise öğrencilerinin kendine saygı düzeyleri ile mesleki olgunlukları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between the self-esteem level and the vocational maturity of high school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmCareer maturity
dc.identifier.yokid390574
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273229
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess