Show simple item record

dc.contributor.advisorAymankuy, Yusuf
dc.contributor.authorİpar, Mehmet Sedat
dc.date.accessioned2020-12-03T18:39:29Z
dc.date.available2020-12-03T18:39:29Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63414
dc.description.abstractİstanbul, binlerce yıllık tarihinde daima eşsiz bir konuma sahip olmuş ve halen bu özelliğini devam ettiren bir şehirdir. Son yıllarda birçok uluslar arası organizasyona ev sahipliği yapmış ve 2010 yılı Avrupa Kültür Başkenti seçilmiştir. Bu çerçevede dünya genelinde yapılan tanıtım ve pazarlama uygulamaları, İstanbul'un yabancı turistlerce daha çok tanınan bir destinasyon haline gelmesine yardımcı olmuştur. Avrupa ve Dünya'da birçok şehirde bile bir arada bulunmayan turistik değerlere, sahip olan İstanbul, geçmişte yürütülen ve halen devam etmekte olan altyapı ve üstyapı çalışmalarının yanı sıra, çeşitli markalaşma projeleriyle, güçlü bir destinasyon markası olabilme yolunda büyük ilerleme kaydetmiştir. Bu sebeplerden dolayı, İstanbul'u ziyaret eden turistlerin, bugüne kadar yapılan çalışmalar sonucunda, İstanbul'u destinasyon markası olarak algılama düzeylerinin incelenmesi bu çalışmanın temel amacıdır. Bu amaç doğrultusunda, İstanbul'u ziyaret eden ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen, 413 yabancı turist üzerinde anket uygulaması yapılmış, turistlerin İstanbul hakkındaki görüşleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu çalışma sekiz bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde, çalışmanın problemi, amacı ve önemi, varsayımları ve sınırlılıkları açıklanmış, hipotezler belirlenmiştir. İkinci bölümde, turizm pazarlaması, turistik ürün ve destinasyon kavramları açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, marka kavramı, dördüncü bölümde, destinasyon pazarlaması ve markalaşması kavramlarına, beşinci bölümde, İstanbul hakkında çeşitli genel ve istatistiki bilgiler açıklanmıştır. Altıncı bölümde, araştırmanın yöntemi ve metodu açıklanmıştır. Yedinci bölümde, İstanbul'u ziyaret eden yabancı turistlerin, İstanbul ile ilgili düşüncelerinin tespitine yönelik anket sorularına verdiği cevaplar analiz edilerek açıklanmış ve hipotezler sınanmıştır. Sekizinci ve son bölümde ise, analizlerin sonuçları bir bütün olarak yorumlanmış ve sonuçlar doğrultusunda birtakım öneriler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Turizm Pazarlaması, Destinasyon, Marka, Destinasyon Markalaşması, Destinasyon Yönetimi, İstanbul.
dc.description.abstractIstanbul is a city, where in its thousands of years history, has always been a unique position and that stil maintains this property. In recent years, Istanbul hosted many international organizations and finally was elected to 2010 European Capital of Culture. With these reasons, marketing and promotions activities made all around the world, helped Istanbul to be a more recognised destination. Istanbul has so many touristic values that there is no another city in either in European and World has so many touristic values all together. With the help of infrastructure and superstructure which are stil going on and various branding projects, Istanbul has made a great progression in the way to be a powerful destination brand. The primary aim of this study is to determine the level of recognition of İstanbul as a destination brand for the tourists at the end of all these projects. For this purpose, questionnaire was made 413 foreign tourists, who visited İstanbul and elected by random sampling. Thus, the tourists tried to determine their thoughts on the Istanbul.This study consist of eight chapters. In the first chapter, the problem of study, the aim and importance, assumptions and limitations are described and hypotheses are stated. In the second chapter, the concepts of tourism marketing, touristic product and destination are explained. In the third chapter, the concept of branding, in the fourth chapter, the concept of a destination marketing and branding, in the fifth chapter, the general and statistical information about İstanbul are explained. In the sixth chapter, research methods and techniques are explained. In the seventh chapter, responses to questions, which are for determining tourists ideas about İstanbul, are analyzed. However, results of analysis are explained and hypotheses are tested. In the eighth and final chapter, the results of the study was interpreted as a whole and some suggestions have been proposed.Key Words: Tourism Marketing, Destination, Brand, Destination Branding, Destination Management, İstanbul.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizmde destinasyon markalaşması ve İstanbul üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeDestination branding in tourism: an application in İstanbul
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmCities
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.identifier.yokid391401
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid273209
dc.description.pages319
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess