Trafik kazalarında kusur oranı tesbitinde bilirkişi kararlarını etkileyen ve ikinci kez bilirkişiye gönderilmesinde etken olan faktörlerin istatistik analizi
dc.contributor.advisor | Nişel, Rauf | |
dc.contributor.author | Çakar, Figen | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:46:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:46:09Z | |
dc.date.submitted | 1997 | |
dc.date.issued | 2020-11-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/634103 | |
dc.description.abstract | 26 ÖZET Çalışmamız trafik kazalarında bilirkişilerin kusur oram tespitinde trafik kazası tespit tutanağındaki bilgiler doğrultusunda verdikleri kararlan incelemek ve trafik kazası tespit tutanağındaki verilerden yararlanarak bilirkişilerin aynı veya farklı karan vermelerinde ve trafik kazası dava dosyalarının ikinci kez bilirkişiye gönderilmesinde hangi faktörlerin etkili olduğunu araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmamızda İstanbul, Bakırköy ve Eyüp adliyelerinden tarama sonucu elde edilen trafik kazası dava dosyalarının sadece trafik kazası tespit tutanağı ve bilirkişi raporlan bölümü kullanıldı. Tarama sonucunda 51 adeti tek, 30 adeti iki veya daha fazla bilirkişi raporundan oluşan toplam 81 adet dosya elde edildi. Araştırmamız sonucunda bilirkişilerin aynı veya farklı karan vermelerinde en önemli etken kazanın karakteri yani kazanın tek araçlı mı, iki araçlı mı, yoksa zincirleme mi olduğudur. Trafik kazası dava dosyalarının ikinci defa bilirkişiye gönderilmesinde ise en önemli etkenler toplam bilirkişi sayısı, yani karan kaç kişinin verdiği, yolda yaya kaldmmınm bulunup bulunmaması, kazazedenin (yolcu veya yaya) yaşı ve ölü veya yaralı olmalan olarak belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY Our study is done in order to examine the final decisions reached by traffic accident experts light of the accident report in finding the reasons for the accident and to find out which factors are effective on the same or a different experts using the data (information) in the accident reports and also the factors that make the case necessary to be sent to courts for second time. In our study only the traffic accident and expert report part of traffic accident trial reports obtaned from Istanbul, Bakırköy, and Eyüp Courts were used. After the research 81 reports were obtaned, 51 of them includen a single and the other included a double or more expert report. After our research it was found out that the most important factor, in whether it is a single wehicle, two wehicle or chain accidentThe factors which are responsible for a second time are the total number of experts who made the decisions, whether there was pavement for pedestrians to walk the road, the accident-vjctiirn's (passanger or pedestrain) age and whether there is died or injury in the accident. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Adli Tıp | tr_TR |
dc.subject | Forensic Medicine | en_US |
dc.title | Trafik kazalarında kusur oranı tesbitinde bilirkişi kararlarını etkileyen ve ikinci kez bilirkişiye gönderilmesinde etken olan faktörlerin istatistik analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-27 | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Traffic accidents | |
dc.identifier.yokid | 59293 | |
dc.publisher.institute | Adli Tıp Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 59293 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |