dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Yildirim, Soner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:39:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:39:21Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63408 | |
dc.description.abstract | Giriş, problem durumu, literatür taraması, yöntem, bulgular ve yorumlar ve sonuç-öneriler olmak üzere 6 bölümden oluşan bu araştırmanın amacı, Kosova'da 1990-2010 yılları arasındaki öğretmen yetiştirme politikasının nasıl olduğununun belirlenmesi, Kosova ve Türkiye'de sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulamasının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Kosova'da öğretmen yetiştirme politikasına ilişkin literatür taranmış, ilgili yasal düzenlemeler ve uygulamalar incelenmiştir. Betimsel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilen bu araştırmanın, çalışma evrenini Necatibey Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencileri ile Prizren Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Her iki fakültedeki sınıf öğretmenliği bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin tamamına ulaşılabildiğinden ayrıca örneklem belirleme çalışması yapılmamıştır. Öğretmenlik uygulamasına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenebilmesi amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 35 maddeden oluşan 5'li Likert tipi veri toplama aracı kullanılmıştır. Veri toplama aracının güvenirlik katsayısı R=.939 olarak bulunmuştur. Kosova'da savaş sonrası dönemde, ülkenin gelişimine katkı sağlayacak gençlerin yetişmesinde görev alacak öğretmelerin yetiştirilmesine büyük önem verildiği görülmektedir. 2002-2003 yılında Kosova'da Eğitim Fakültesinin kurulmasıyla Kosova'da öğretmen yetiştirme politikasına yeni bir bakış açısı getirilmiş ve öğretmen yetiştirme konusunda daha çağdaş gelişmelere yer verilmiştir.Priştine Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde uygulama süresinin Balıkesir Üniversitesi Eğitim Fakültesindeki uygulamadan daha fazla olduğu görülmektedir. Üniversite, Öğrenim Dili, Sınıf ve Cinsiyet değişkenlerine göre öğrenci görüşleri arasında bazı ifadelere ilişkin anlamlı farklılıklar görülmektedir.Priştine Üniversitesi Prizren Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencileri, Balıkesir Üniversitesi NEF Sınıf Öğretmenliği Bölümü öğrencilerine göre fakültede aldıkları eğitimin kendilerini öğretmenlik mesleğine hazırladığı görüşüne, daha yüksek düzeyde katılmışlardır.Prizren Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenimlerini Arnavutça sürdüren öğretmen adayları, öğretmenlik uygulaması dersinin öğretmenlik mesleği için gerekli olan tecrübeyi kazandırdığı düşüncesine, Prizren Eğitim Fakültesi ve Necatibey Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenimlerini Türkçe sürdüren öğretmen adaylarına göre daha yüksek düzeyde katıldıklarını ifade etmişlerdir. 3. sınıf öğrencileri, öğretmenlik uygulaması dersinin, mesleki teorik bilgilerinin uygulamaya dönüşmesine katkı sağladığı düşüncesine 4. sınıf öğrencilerine göre daha yüksek düzeyde katılmaktadırlar. Öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre görüşleri arasında yalnızca bir maddede kız öğretmen adayları erkek öğretmen adaylarına gore daha olumlu görüş belirtmişlerdir.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Yetiştirme, Öğretmenlik Uygulaması, Kosova Eğitim Sistemi, Türkiye Eğitim Sistemi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study, consisting of 6 chapters, introduction, problem description, literature review, methodology, findings and comments and results and recommendations, is to assess teacher training policy in Kosovo from 1990 to 2010, and to evaluate application of primary school teaching in students? views. The literature about teacher training policies in Kosovo has been reviewed and the relevant legal regulations and applications have been investigated. The scope of this descriptive study includes all 3rd and 4th year students at Necatibey Education Faculty and Prizren Education Faculty. As all students are found, no other sampling has been needed. In order to determine students' opinions concerning application of teaching practice, a 5-point Likert-type questionnaire was developed by the researcher. The reliability coefficient of the data collection tool was found R=.939.Duration of the application process at University of Priştine, Faculty of Education seems longer than that at Balikesir University, Necatibey Faculty of Education. Variables, such as university, language of education, year and gender are found significant according to students' opinions. Descriptive model of screening performed in this study, consisting of 35 items developed by the researcher using a 5-point Likert-type data collection tool. It was found that the education of young people who are regarded to contribute greatly to construction of the future generations in the postwar period is given great importance.With the establishment of the Faculty of Education in Kosovo in the Academic year of 2002-2003 teacher education policy gained a new perspective and more contemporary developments at Priştine University. The prospective teachers at Priştine University, Education Faculty, Departmentt of Primary School Teaching have relatively higher rates of opinions than those at Balikesir University, Necatibey Education Faculty, Department of Primary School Teaching about the fact that the education they are given at the university prepares them to the career of teaching. Those who are educated in Albanian at the Priştine University believe that the education they are provided at university gives them more teaching experience than those who are educated in Turkish at Priştine University and Balikesir University at the same department. 3rd year students think the course of teaching practice give them the enough opportunity to use theoretical knowledge into practice more than 4th years. There is no significant difference between opinions of prospective teachers by gender.Keywords: Teacher Education, Teaching Practice, Kosovo Education System, Turkish Education System. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kosova`da öğretmen yetiştirme politikası (1990-2010) ile Kosova`da ve Türkiye`de sınıf öğretmenliği öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Teacher training policy in Kosovo (1990-2010) and assessment of practice teaching course of the departments of primary school teaching in Kosovo and Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | School teachers | |
dc.subject.ytm | Kosovo | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.identifier.yokid | 400205 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280604 | |
dc.description.pages | 183 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |