Show simple item record

dc.contributor.advisorZiyalar, Adnan
dc.contributor.authorZiyalar, Neylan
dc.date.accessioned2021-05-08T07:46:06Z
dc.date.available2021-05-08T07:46:06Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2021-03-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/634074
dc.description.abstract103 6. ÖZET Son yıllarda çocuk istismarı olgularının bireysel suçlardan ziyade, ciddi bir sosyal problem olduğu görüşü ağırlık kazanmıştır. Tek eşlilik, sosyal izolasyon, ağır iş yükü gibi faktörlerin bu konuda etkin olduğu düşünülmektedir. Çocuk istismarı, özellikle çocuğun cinsel istismarının uzun dönem etkileri incelendiğinde, mağdurlarda uzun yıllar sonra suç ve suça yatkınlık ile çeşitli psikopatolojiler belirlenmiştir. Durumun çok yönlü olması sağlık, hukuk ve sosyal servislerin biraraya gelerek önleme çalışmaları yapmalarına neden olmuştur. Biz çalışmamızda, `çocuğun cinsel istismarının önlenmesi` amaçlı bir eğitim modeli önermekteyiz. Yapmış olduğumuz incelemeler sonucunda Türkiye şartlarına uygun olduğu nu düşündüğümüz `Evet-Hayır Duyguları` isimli programı seçmiş bulunmaktayız. Sunulan program bir multimedya format! içermekte ve öğrenmenin cognitive, affective ve davranışsal yönlerine hitapetmektedir. Söz konusu program çocuklara iyi ve kötü dokunuşların farkına varmayı, kötü dokunuşları reddetmeyi, oradan uzaklaşıp güvenilir bir yetişkine, olayı anlatmalarını öğretmeyi hedeflemektedir.
dc.description.abstract104 7. SUMMARY In the past few decades we have come to understand that child abuse is a social problem, not merely an individual crime. The cause of the abuse cannot be located simply in particular psychopathologies; rather a number of social factors, such as poverty, isolation and overwork combine with individual pro pensities to produces mi streaters of children. Link between child abuse and later criminal behavior also later pychopathologies by its victims (especially by child sexual abuse victims) has made the criminal justice, health, forensic and social service systems partners in prevention. Because of the high incidence and negative psychological consequences of child sexual abuse, prevention programs have been developed and implemented worldwide. The proposed program has a multimedia format and fo cuses on cognitive, affective and behavioral dimensions of learning. The program also included the consepts common to most prevention programs for elemantery aged children. Touches can give children positive and negative affections; children can say no, leave and tell a trusted adult if someone's touch make them uncomfortable; sexual abuse is when adult or order child touches the private parts of your body.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAdli Tıptr_TR
dc.subjectForensic Medicineen_US
dc.titleÇocukların cinsel istismardan korunması -Bir eğitim modeli önerisi-
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-03-17
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChild abuse-sexual
dc.subject.ytmSex offenses
dc.identifier.yokid71280
dc.publisher.instituteAdli Tıp Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid71280
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess