Show simple item record

dc.contributor.advisorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorGüdü, Özge
dc.date.accessioned2020-12-03T18:39:18Z
dc.date.available2020-12-03T18:39:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63406
dc.description.abstractDünyada en hızlı gelişen ve büyüyen sektörlerin başında gelen turizm sektörü, insanların bir toplum içinde birlikte yaşamalarının belirli bir yönünü oluşturmaktadır. Bu yönü ile sosyal bir olay niteliği taşıyan turizm sektöründe, seyahatler ve konaklamalar sırasında kurulan ilişkiler sonucunda farklı sosyal ve kültürel yapılara sahip toplumlar arasında etkileşim söz konusu olabilmektedir. Turizmin sebep olduğu muhtemel sosyal ve kültürel etkilerin incelenmesi, özellikle ev sahibi toplumun yapısında meydana gelen değişimlerin belirlenebilmesi açısından önem arz etmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı turizmin sosyo-kültürel etkilerini incelemek ve turist ile yerel halk arasında aracı konumunda bulunan turist rehberlerinin, turizmden kaynaklanan sosyo-kültürel değişimler konusundaki görüş ve tutumlarını belirlemektir.Bu amaç doğrultusunda yazın bölümünde, turizmin sosyal ve kültürel yapı üzerinde meydana getirdiği etkiler ele alınmıştır. Üçüncü bölümde, çalışmanın amacına yönelik olarak, Trabzon ilinde turist rehberliği mesleğini icra eden kişiler örneklem olarak seçilmiş ve turist rehberlerine 55 adet anket uygulanmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verileri betimlemek amacıyla ankette yer alan her bir ifade frekans ve yüzde dağılımları alınarak değerlendirilmiş, ifadeler arasındaki ilişki korelasyon analizi ile tespit edilmiştir. Söz konusu ifadelere yönelik olarak belirtilen görüşlerin turist rehberlerinin demografik özelliklerine göre 0,05 anlamlılık düzeyinde önemli bir farklılık gösterip göstermediği Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Faktörlü Varyans Analizi kullanılarak ele alınmıştır.Çalışmanın bulgularına göre; turist rehberlerinin genel olarak, turizmin sosyo-kültürel etkilerini algılayışlarında olumsuz bir görüşe sahip olmadıkları gözlemlenmiştir. Turizmin hem turist kabul eden ülke insanlarını hem de turist gönderen ülke insanlarını sosyolojik olarak etkilediği; turizm nedeniyle meydana gelen sosyo-kültürel değişimlerde, destinasyonların kalkınmışlık düzeyinin, medyanın ve turist rehberlerinin etkisinin oldukça fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractTourism industry which is in the world's fastest-growing and growing sectors constitutes a specific aspect of living together in a community of people. This aspect of the tourism sector, which serve as a social event interaction can be interaction between communities which have different social and cultural structures as a result of relationships established during the trips and stays. Examination of the possible social and cultural impacts caused by tourism is important especially in terms of determining the changes in the structure of the host society. This study aims to examine the socio-cultural impacts of tourism and determine the tourist guides? opinions and attitudes about socio-cultural changes, who are in the position of intermediary between local people and tourists.For this purpose, in the literary section, the effects on the social and cultural structures caused by tourism are discussed. In the third chapter, for the purpose of the study, people who perform the profession of tourist guiding in the province of Trabzon as a sample were selected and 55 survey implemented the tourist guides. As a result of the application in order to describe the data collected from survey, each statement in the survey were evaluated based on the frequency and percentage distributions, and the relationship between expression was determined by correlation analysis. The opinions stated in the statements is considered according to tourist guides? demographic characteristics for the 0,05 significance level that show a significiant difference using the Independent Sample T Test and One-Factor Analysis.According to the findings of the study, it has been observed that tourist guides, in general, do not have a negative opinion about socio-cultural impacts of tourism. The conclusion has been reached that tourism affects either people who accept tourists, or the people of the country that generates tourists by sociological, and also socio-cultural exchanges that occur due to tourism has an impact on the level of development of destinations, the media and tourist guides.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizmin sosyal ve kültürel etkilerinin turist rehberleri tarafından algılanması: Trabzon`da bir uygulama
dc.title.alternativeThe perception of socio-cultural impacts of tourism by tourist guides: An application in Trabzon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmTrabzon
dc.subject.ytmTourist guides
dc.subject.ytmSocial affect
dc.subject.ytmCultural effect
dc.subject.ytmSocio-cultural impact
dc.identifier.yokid401654
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280605
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess