Show simple item record

dc.contributor.advisorYumuşak, Sedat
dc.contributor.authorYildiz, Harun
dc.date.accessioned2020-12-03T18:39:10Z
dc.date.available2020-12-03T18:39:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63399
dc.description.abstractBireysel, örgütsel ve toplumsal yapının değişimini etkilemesi bakımından son derece önemli bir öğe olan öğrenme, toplumsal yapı içerisindeki kurumların öğrenen örgütlere dönüşmesi ile daha etkin gerçekleşebilecektir. Bu bağlamda, bilgi toplumu olma hedefine uygun insan kaynağını sürekli öğrenmeyi ilke edinmiş bireyler olarak yetiştiren okulların, eğitim ve destek hizmeti sağlayan öğretmenlerinin, öğrenen örgüte ilişkin algıları önem arz etmektedir.Araştırmanın amacını, kamu ve özel ilköğretim okullarında eğitim hizmetinin yürütülmesinden birinci derecede sorumlu olan öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin algılarındaki farklılıkların ve bu durumu engelleyen örgütsel engellerin Balıkesir ili açısından karşılaştırmalı bir durum çalışması ile belirlenmesi oluşturmaktadır.Araştırmanın verilerinin istatistiksel analizinde, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, LSD testi, tek değişkenli regresyon analizi ve pearson korelasyon analizi kullanılmıştır.Yapılan araştırma sonucunda literatürde yazan esaslar çerçevesinde özel ilköğretim okullarının öğrenen örgüt özelliklerini taşımasına karşın, kamu ilköğretim okullarının öğrenen örgüt özelliklerini taşımadığı tespit edilmiştir.Takım halinde öğrenme ile hizmetiçi eğitim çalışmalarına katılma sayısı arasında negatif (ters) bir ilişkinin olduğu ve hizmetiçi eğitimlerin kamu ilköğretim okullarında eğitim amaçlı bir uygulama olarak görülmediği belirlenmiştir.Kamu ve özel ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin meslekte bulundukları süre (kıdem), kurumda çalıştıkları süre ve yaşları ile öğrenen örgüt boyutları arasında anlamlı derecede bir farklılık tespit edilirken, cinsiyetleri yönünden ise anlamlı derecede bir farklılık tespit edilmemiştir.Ayrıca öğrenen örgüt boyutları kendi aralarında yüksek, pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki gösterirken; örgütsel öğrenme engelleri boyutu ile arasında ise orta düzeyde, negatif yönlü ve anlamlı bir ilişki göstermektedir.
dc.description.abstractLearning, an important element in terms of affecting the change of individual, organizational and social structures, will occur more effectively when the institutions in social structure turn into learning organizations. In this context, schools training the human resources, appropriate for the aim of being information society, as individuals that have taken continuous learning as their principles, teachers providing educational and supporting services and their perceptions of learning organization are of the great importance.Determining the differences in the learning organization perceptions of teachers who are primary in charge of executing the educational services in state and private primary schools, and the organizational obstacles hindering this case through a comparative situational study for Balıkesir, forms the aim of this survey.In the statistical analysis of the survey data, independent samples t test, one-way ANOVA, LSD test, linear regression and pearson bivariate correlation have been used.As a result of the survey, in the framework of the bases in literature, it has been found out that state primary schools don?t have the features of learning organization, unlike private primary schools.It has been found out that team learninghas an inverse correlation with the number of participation in in-service training, and that in-service training isn?t seen as an educational purpose application in state primary schools.Whereas a significant difference has been seen between seniority, the period they have worked in the institution, the age of the teachers and dimensions of learning organization, not a very significant difference has been seen in terms of their gender.Besides, whereas dimensions of learning organization show high, positive and significant relations among them, they show a medium level, negative and significant relations with organizational learning obstacles dimension.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu ve özel ilköğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin algıları: Balıkesir ili örneği
dc.title.alternativeThe perceptions of the teachers working in state and private primary schools related to learning organization: The case of Balıkesir province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning organizations
dc.subject.ytmLearning schools
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmBalıkesir
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid406221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280608
dc.description.pages205
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess