Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, M. Ercan
dc.contributor.authorSaatçi, Mustafa Fatih
dc.date.accessioned2020-12-03T18:38:57Z
dc.date.available2020-12-03T18:38:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63389
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı daha önce Türkiye'de üzerinde çalışma yapılmamış Destek Koalisyonu Çerçevesi'ni(DKÇ) tanıtarak, eğitim alt-sistemi altında mevcut iki dilli tartışmaların Destek Koalisyonu Çerçevesiyle nasıl müzakere edilebileceğini göstermektir. Bunu yaparken de iki dilli tartışmalar etnik çatışmaların bir unsuru olarak görülmüş ve bu bağlamda Destek Koalisyonu Çerçevesi aynı zamanda etnik çatışmalarda barışın tesisi için bir yol olabileceği teorik olarak düşünülmüştür. Dolayısıyla, çalışma hazırlanırken özellikle kaynak taraması ve geçmişte uygulanmış olan Destek Koalisyonu Çerçevesi örneklerinden yararlanılmıştır. Türkiye'de eğitim alt-sistemindeki iki dilli eğitim tartışmalarına ışık tutacağı düşüncesiyle, Destek Koalisyonu Çerçevesinin aynı temalı uygulaması olan Kanada örneği ele alınarak incelenmiştir. Kanada da olduğu gibi Türkiye'de de Destek Koalisyonu Çerçevesi'nin uygulanmasının pasif etnik çatışmayı büyümeden engelleyebileceği düşünülmüştür.Anahtar Kelimeler: Destek Koalisyonu Çerçevesi, siyasa-merkezli öğrenme, destek koalisyonları, etnik çatışma, pasif çatışma, iki dilli eğitim.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to illustrate how Advocacy Coalition Framework, which has not been studied in Turkey before, could be applied as a way of negotiation in current discussions regarding two language system under education sub-system. In this regard, two language discussions have seen as a part of ethnic conflicts, and Advocacy Coalition Framework, theoratically, might be thought as a way of conflict resolution. Therefore, since the study is in theoritical framework, the implemented examples of Advocacy Coalition Framework and resources applied in the past are thought as useful for the study. Thus, as Canada experienced the same two language discussion in the past, it was chosen as an intructive example for Turkey, which currently has a similar two language discussions. In other words, as in Canada, applying Advocacy Coalition Framework in Turkey concerning two language discussion under education subsystem might be a useful tool to alleviate passive ethnic conflict.Key Words: Advocacy Coalition Framework, policy-oriented learning, advocacy coalitions, ethnic conflict, passive conflict, two language education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titlePolitika üretme biçimi ve makro uyuşmazlık çözüm yöntemi olarak destek koalisyonu çerçevesi (ACF)
dc.title.alternativeAdvocacy coalition framework as a way of policy making and resolution of macro conflicts (ACF)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAdvocacy coalition framework
dc.subject.ytmIncompatibility
dc.subject.ytmEthnic conflicts
dc.subject.ytmCanada
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPolitical disagreements
dc.subject.ytmMacro stability
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmEthnic identity
dc.identifier.yokid410144
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301958
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess