Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorGeyik, Seher
dc.date.accessioned2020-12-03T18:38:54Z
dc.date.available2020-12-03T18:38:54Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63387
dc.description.abstractİmaj destinasyon pazarlaması için önemli olan unsurlardan biridir. Turistler yapacakları ziyaretlerde destinasyonun imajını göz önünde bulundurmakta ve bu imaj destinasyon seçmniminde turistlerin kararlarını etkilemektedirler. Turist rehberleri ise, destinasyonları tanıtma ve pazarlama sürecinde rol alan kişiler olarak olumlu bir imaj oluşumunda etkili olmaktadırlar. Bu çalışmanın ana amacı, turist rehberlerinin destinasyon imajını nasıl algıladıklarını ölçmektir. Araştırmada anket tekniği kullanılmış ve elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda ankete katılanların destinasyon imajı algılarında bazı değişkenlere göre (yaş, eğitim durumu, mesleki eğitim durumu, mesleki tecrübe ve yurt dışında bulunma süreleri) istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu görülmektedir.Bu çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde çalışmanın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları ve tanımları ele alınmaktadır. İkinci bölüm ilgili alanyazın bölümünü içermekte ve ilgili alanyazın bölümü kuramsal çerçeve ve ilgili çalışmalar olmak üzere iki kısımda incelenmektedir. Kuramsal çerçevede turist rehberliği ve destinasyon imajı konuları açıklanmakta ve ilgili araştırmalar kısmında destinasyon imajı ile ilgili yapılan araştırmalara yer verilmektedir. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemine değinilmektedir. Dördüncü bölümde araştırma bulgularına ve beşinci bölümde ise araştırmanın sonuçlarına yer verilmekte, bu sonuçlar ışığında öneriler geliştirilmektedir.Anahtar Kelimeler: Destinasyon Pazarlaması, İmaj, Destinasyon İmajı, Turist Rehberi
dc.description.abstractImage is one of the most important elements for destination marketing. Tourists consider the image of destination for their visits and that image affects their decisions to the selection of a destination. Tourist guides play a role in the formation of the image of the process of promotion and marketing of destinations. The main purpose of this study, to measure the perception of the image of destination of tourist guides. Survey Technique was used in the study. And the data obtained were subjected to analysis. At the end of the research, respondents perceptions of the image of destination, -according to some variables- (as age, education, professional education, duration of professional experience and duration of the residence abroad), statistically significant differences were detected.This study consisted of five main sections. In the first section, the purpose of study, importance, limitations and definitions were discussed. The second section consisted of relevant literature and related literature section of the chapter theoretical framework and related activities to be examined in two parts. By the theoretical framework, destination marketing, image and tourist guides issues were explained and the relevant research part of the research done on these issues was discussed. The third section evaluated the research method. The fourth section addressed the research findings. And in the fifth section, the survey results was given, as well as recomendations were developed in the light of these results.Keywords: Destination Marketing, Image, The Image of Destination, Tourist Guideen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon pazarlamasında imajın rolü: Turist rehberleri üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeThe role of image on destination marketing: A study on tourist guides
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmTourist guides
dc.identifier.yokid412550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280598
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess