Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir örneklemi)
dc.contributor.advisor | Kızılçaoğlu, Alaattin | |
dc.contributor.author | Hamarat, Ercenk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:38:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:38:46Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63381 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarını belirlemektir. Araştırma tarama modelindedir ve Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim gören 330 öğrenci araştırmaya dahil edilmiştir. Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları İçin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Genel Tutum Ölçeği (Sobitto-G) ve Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları İçin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Sosyal Bilgiler Eğitim Öğretiminde Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği (Sobitto-S) adında iki adet tutum ölçeği geliştirilmiştir. Ölçek geliştirme sürecinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde yürütülmüştür. Ölçeklerin geçerliğini belirlemek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Ölçeklerin güvenirliğine ilişkin ise, madde toplam korelasyonu, madde ayırt edicilik gücü ve Cronbach Alfa değerleri hesaplanmıştır. Sobitto-G için Cronbach Alfa katsayısı değeri .84, Sobitto-S için Cronbach Alfa katsayısı değeri .86 bulunmuştur. Ölçeklerin uygulanmasından elde edilen verilere, yüzde ve frekans analizi, ilişkisiz örneklemler için t testi, ilişkili örneklemler için t testi ve bağımsız örneklemler için tek faktörlü varyans analizi ve Tukey testi yapılmıştır. Veri analizinde Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 programı kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının çoğunluğunun bilgisayarının olduğu ve bilgisayarlarının çoğunlukla internete bağlı olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarında cinsiyete göre anlamlı bir farklılaşma yoktur. Araştırma bulgularına dayanarak söylenebilecek çarpıcı bir genel sonuç sınıf seviyesi düştükçe tutum puanlarındaki belirgin artıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Sosyal Bilgiler, Bilgi ve İletişim Teknolojileri, Öğretmen Adayı, Tutum | |
dc.description.abstract | The main purpose of this study is to determine the attitude of the prospective Social Studies teachers to information and communication technologies (ICT). This research is a type of Survey Model and it contains 330 students who are first, second, third and fourth grade students from Social Studies Teaching department at Balikesir University Necatibey Education Faculty. Two types of attitude scales named as Attitude Scale towards Information and Communication Technologies for Social Studies Prospective Teachers (Sobitto-G) and Attitude Scale towards Using Information and Communication Technologies in Social Studies Education for Social Studies Prospective Teachers (Sobitto-S) to determine the attitude of the teachers to information and communication technologies are developed by researcher. The studies of validity and reliability during the scale development process are carried out at Mehmet Akif Ersoy University Education Faculty. Factor Analysis is practised to assign the validity of scales. As for reliability, item total correlation and item discrimination power and Cronbach Alfa value are figured out. It is figured out that Cronbach Alfa value is .84 for Sobitto-G and Cronbach Alfa value is .86 for Sobitto-S. Analysis of percentage and frequency and t test for independent sample and t test for dependent sample and one way analysis of variance for independent sample and Tukey test are applied to data attained by the application of scales. Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) 17.0 program is used for data analysis.That most of the prospective teachers have computers and internet is stated according to reseasrch results. And also there is no visible sexual difference in the attitude of the prospective teachers to information and communication technologies. The striking general result of the research is that attitude points are getting higher in contrast to the grade of prospective teachers in that from the fourth grade to first grade.Key Words: Education, Social Studies, Information and Communication Technologies, Prospective Teacher, Attitude. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerine (BİT) yönelik tutumlarının incelenmesi (Balıkesir örneklemi) | |
dc.title.alternative | Investigation of social studies prospective teachers' attitudes towards information and communication technologies (ICT) (Balıkesir sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Communication technology | |
dc.subject.ytm | Balıkesir | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 414591 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280613 | |
dc.description.pages | 95 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |