İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan küresel bağlantılar öğrenme alanına yönelik öğretmen görüşleri: Balıkesir il örneği
dc.contributor.advisor | Tezci, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Koluman, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:38:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:38:37Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63374 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2004 yılında yenilenen ilköğretim sosyal bilgiler programında yer alan Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı'na yönelik görüşlerini tespit etmektir.Betimsel tarama modelinde olan araştırmada öğretmenlerin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı ile ilgili görüşlerini belirlemek için 5'li Likert ölçek geliştirilmiştir. Veriler 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il sınırları içerisinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan 199 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS for Windows 12.0 paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı'na ilişkin görüşlerinin genel İtibariyle olumlu olduğu, öğretmenlerin görüşlerinin cinsiyet, mesleki kıdem ve görev yaptıkları okul türü açısından anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinde mezun olunan okul türü açısından anlamlı farklılık gösterdiği belirlenen araştırmada öğretmenlerin Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanının varlığını gerekli bulduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Küreselleşme, Küreselleşme ve Eğitim, Sosyal Bilgiler, Küresel Bağlantılar Öğrenme Alanı | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine views of social studies teachers about global connections theme in the renewed primary social studies curriculum in the 2004.5 point level scale was enhanced in order to determine views of teachers about global connections theme in the research through descriptive analysis model. Data was gathered from 199 social studies teachers who study in the primary schools locating in the Balıkesir city in the 2009-2010 academic year. Data obtained from at the end of application was analyzed with SPSS for Windows 12,0 program.It was determined that views of social studies teachers were mainly positive about global connections theme and views of teachers did not indicate meaningful differences in terms of gender, professional experience, kind of schools in which they performed. It was ascertained that teachers required existence of global connections theme in this research in which there were meaningful differences in terms of kind of school from which they had graduated.Key words: Globalization, globalization and education, social studies, global connections theme | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler öğretim programında yer alan küresel bağlantılar öğrenme alanına yönelik öğretmen görüşleri: Balıkesir il örneği | |
dc.title.alternative | Views of teacher about global connections theme in the primary 6th and 7th grade the social studies curriculum: Balıkesir sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Globalization | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.identifier.yokid | 419525 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301960 | |
dc.description.pages | 118 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |