İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Balıkesir ili örneği
dc.contributor.advisor | Saylan, Nevin | |
dc.contributor.author | Türkyilmaz, Aysemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-03T18:38:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-03T18:38:33Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63371 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı bazı değişkenler açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Tarama modelli betimsel nitelikli araştırmanın evrenini Balıkesir il merkezindeki tüm ilköğretim okulları oluşturmaktadır. Evrene ulaşılabilecek olması sebebiyle örneklem alma yoluna gidilmemiştir. İl merkezinde çalışan 380 öğretmene, araştırmacı tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Geri dönen anket sayısı 355'tir. Anketin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.977 bulunmuştur. Verilerin analizi, SPSS 17.0 isimli paket programda gerçekleştirilmiştir. Dağılımın özellikleri incelendikten sonra, verilerin analizi için frekans / yüzde hesaplamaları, t-testi ve tek faktörlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Araştırma sonunda, program kazanımlarının genel amaçlara uygun olduğu, ancak öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerine göre hazırlanmadığı ve kazanımlar için önerilen sürenin yeterli olmadığı görülmüştür. Programın temalarında yer alan içerik için de benzer sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca içerik, öğrencilerin ilgisini çekmemekle birlikte farklı etkinliklerin yapılmasına imkan verecek şekilde hazırlanmamıştır. Program etkinlikleri, bölgesel ve yöresel farklılıklar göz önünde bulundurularak hazırlanmış; ancak önerilen etkinlikler farklı zeka alanları ve öğrenme stilleri olduğu göz önünde bulundurularak hazırlanmamıştır. Son olarak da, programın ölçme-değerlendirme boyutunda kullanılan teknikler öğrenci performansını değerlendirmek için yeterli değildir ve öğrencilerin tüm becerilerini değerlendirmemektedir | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to evaluate Social Studies Curriculum according to teachers? views. The universe of the research consists of all primary schools in the center of Balıkesir. Descriptive qualified model is used through the research. Ouestionnaire developed by the researcher was applied to 380 teachers working in city center. The number of returned ouestionnaire is 355. Reliability coefficient of the questionnaire was found as 0.977. Data were analized by SPSS 17.0 packaged programme. After examining the properties of the range, frequency / percentage calculations, T-test, one-way analysis of variance were used for analyzing.As a result, it was observed that gains of Life Sciences curriculum are adequate for general purposes but gains weren?t prepared for students? readiness; also proposal time wasn?t adeqaute for gains. Same results were found for the content of the curriculum. Also, content didn?t get attention of the students and it wasn?t prepared in a way that it might allow for the application of different activities. Different activites couldn?t be done depending on the content. Activities of curriculum were not designed by considering local and regional differences, but proposed activities were not designed considering different mindfields and learning styles.Finally techniques used in the measurement-evaluaiton dimension of the program weren?t adequate for evaluating the student performance thus it couldn?t evaluate the whole skills of the students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim hayat bilgisi dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi: Balıkesir ili örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of primary life sciences course curiculum according to teacher's views: Balıkesir sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Life science lesson | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 420401 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 301951 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |