Show simple item record

dc.contributor.advisorSaylan, Nevin
dc.contributor.authorPekdağ, Gül Nihal
dc.date.accessioned2020-12-03T18:38:31Z
dc.date.available2020-12-03T18:38:31Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63369
dc.description.abstractBu çalışmada; yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanmış ve 2006-2007 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ilköğretim 6. sınıf görsel sanatlar dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için, öğretmenlerin görüşlerinin mezun olunan yüksek öğretim programı, hizmet içi eğitime katılım durumu ve meslekteki hizmet yılı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği; programın güçlü ve zayıf yanları, program uygulanırken karşılaşılan sorunlar ve uygulamaya konulan öğretim programının ne şekilde değiştirilmesi ve geliştirilmesi konularında öğretmen görüşlerinin ve önerilerinin neler olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı bu araştırmanın evrenini, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 6. sınıf görsel sanatlar dersi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il merkezindeki 29 ilköğretim okulunda çalışan 42 görsel sanatlar öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, 6. sınıf görsel sanatlar dersi öğretim programı hakkında öğretmenlerin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan 57 madde ve 4 açık uçlu sorudan oluşan bir anket formu ile elde edilmiştir. Anket formunun öğretmenlere uygulanması ile elde edilen verilerin istatistiksel analizinde SPSS 12.0 paket programı kullanılmış ve t-testi ve tek faktörlü varyans analizleri yapılmıştır. Açık uçlu soruların analizinde ise, betimsel analiz tekniği kullanılarak öğretmenlerin görüşleri çözümlenmiş, frekans ve yüzde değerleri ile ifade edilmiştir.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; görsel sanatlar dersi öğretmenlerinin 6. sınıf görsel sanatlar dersi öğretim programı hakkındaki görüşleri olumlu olmakla birlikte, programın bir takım eksikleri olduğu öğretmenler tarafından belirtilmiştir. Mezun olunan yüksek öğretim programı ve hizmet içi eğitime katılım değişkenleri bakımından öğretmenlerin program hakkındaki görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın bulunmadığı, buna karşılık meslekteki hizmet yılı açısından öğretmen görüşleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenler, programın zayıf yanları hakkındaki düşüncelerini ve programı uygularken karşılaştıkları sorunları; programda önerilen etkinlik örneklerinin ve ölçme araçlarının yetersizliği, programdaki konuların uzun olduğu, programın uygulanmasının zor olduğu, sınıfların kalabalık olduğu, ders saati süresinin azlığı, atölye, araç-gereç, materyal ve malzeme eksikliği şeklinde ifade etmişlerdir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate the 6th grade visual arts curriculum based on constructivist approach which has been put into practice for the first time in 2006-2007 according to teachers? views. To achieve this purpose the differences in views with respect to variables such as the teachers? graduation program, in-service trainings participation and years of office has been investigated. Also, the teachers? views about the strong and the weak aspects of the curriculum, the difficulties in implementing the curriculum, and teachers? suggestions to change and improve the curriculum have been determined.The population of this survey research comprised 6th grade visual arts course teachers who officiate in public primary educational schools of National Ministry of Education. The study was carried out during the 2009-2010 educational year with a sample consisted of 42 visual arts course teachers from 29 elementary schools in the Balıkesir central town. Research data were gathered by a questionnaire including 57 likert type items and 4 open-ended questions. Data gathered from likert type items were analyzed with SPSS 12.0. Statistical procedures as independent samples t-test and one-way analysis of variance were used. The answers of open-ended questions were analyzed and organized using descriptives such as frequencies and percentages.The results of the study generally underlie positive teachers? views about the 6th grade visual arts course curriculum. Also some missing aspects in the curriculum were stated by the teachers. There was no statistically significant difference between teachers? views about the visual arts curriculum with respect to variables such as the teachers? graduation program, in-service trainings participation; while a statistically significant difference was found with respect to years of office variable. The teachers? views about the weak aspects of the curriculum and the difficulties in implementing the curriculum were categorized as following: a few examples of teaching and learning activities and measurement scales/tests; the lengthy topics; difficulties while put into practice because of crowded classes and few teaching hours per week; shortage of art workshops, course materials and supplies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim görsel sanatlar öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the primary school visual arts curriculum according to the teachers? views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmVisual arts course
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid420822
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid301950
dc.description.pages182
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess