Show simple item record

dc.contributor.advisorMet, Önder
dc.contributor.authorÖzdemir, İsmail Mert
dc.date.accessioned2020-12-03T18:38:06Z
dc.date.available2020-12-03T18:38:06Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63349
dc.description.abstractDünyada turizm pazarı sürekli büyürken, aynı zamanda pazar bölümlendirmesi uygulamaları da artmaktadır. Yeni ve büyüyen pazar bölümlerinden biri de İslami turizmdir. Hem laik ve hem halkının büyük çoğunluğu müslüman olan Türkiye'de 1990'larda başlayan dindar-müslüman turizmi ve bu talebe cevap veren İslami oteller artmaktadır. İslami turizme yönelik araştırmalar dünyada azdır. Türkiye'de ise bir kaç ampirik olmayan istisnai çalışma sözkonusudur. Bu çalışma, Türkiye'de İslami turizm deneyimini konu alan ilk ampirik araştırmadır. Bu araştırmanın amacı, Türkiye'deki İslami otellerin dini niteliklerini ve İslami turizme katılan yerli turistlerin otel hizmetlerine ilişkin dini beklentilerini ve tatil tercihleri belirlemektir. Aynı zamanda İslami otellerin nitelikleri ile dindar-müslüman turistlerin dini beklentilerinin tam uyum içinde olup olmadığını da belirlemek amaçlanmaktadır. Araştırma, hem İslami otel yöneticilerine hem bu işletmelerde konaklayan müşterilere yapılan iki ankete dayanmaktadır. Sonuçlar, Türk İslami turizm deneyiminin kendine özgü özellikleri olduğunu göstermektedir.
dc.description.abstractAs the world tourism market is constantly growing, at the same time market segmentation practices also increase. One of the new and growing market segments is Islamic tourism. Being secular and also having a Muslim majority in its society, Muslim-religious tourism in Turkey began in 1990s and there is an increase in the number of Islamic hotels which meet the demand. Muslim-religious tourism has been studied little around the world. And in Turkey, there are few non-empirical and exceptional studies about the subject. This study is the first empirical research about Islamic tourism subject in Turkey. The object of this study is, to determine expectations and experiences about the hotel services of domestic tourists who take part in Islamic tourism. The study is based on survey implemented on customers who accommodate at these hotels. Results indicate that, the expectations and experiences of Muslim religious domestic tourists in Turkey have distinctive characteristic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleTurizmde yeni bir pazar bölümü olarak İslami turizm: Dindar Müslüman turistler ve İslami otellere yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeAs a new market segment Islamic tourism: A study on religious Muslim tourists and Islamic hotels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIslamic culture
dc.subject.ytmReligious tourism
dc.subject.ytmMuslims
dc.subject.ytmTourism marketing
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmReligiousness
dc.subject.ytmIslamic tourism
dc.identifier.yokid430744
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308742
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess