Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorÜçöz, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:26Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63310
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tüketicilerin yasalarla kendilerine sağlanan haklardan ne kadar haberdar olduklarını ortaya koymak, satın aldıkları tatilleri sırasında karşılaştıkları mağduriyetlere nasıl tepki verdiklerini ve sahip oldukları hakları ne kadar kullandıklarını değerlendirmek ve en önemlisi tur rehberlerinden beklentilerini tespit etmek ve şikâyetlerini ortaya çıkarmaktır.Bu amaçla yapılan çalışmanın literatür kısmının ilk bölümünde paket turun yapısal analizi ele alınmıştır.İkinci bölümde tüketici kavramı ve tüketici hakları genel olarak ele alınmış, turizm mevzuatında tüketici hakları irdelenmiş, turistlerin ihtiyaçları ve turist rehberlerinden beklentileri ortaya konmuştur.Literatür kısmının üçüncü bölümünde ise profesyonel turist rehberliği mesleği ortaya konulmaya çalışılmış, turist rehberi kavramının analizi yapılarak rehberlerin sahip olması gereken özellikler ve nitelikler irdelenmiştir.Ortaya konulan teorik bilgiler çerçevesinde çalışmanın uygulama kısmında İstanbul yöresi seçilerek Türkiye'ye gelen turistlerin katıldıkları turlarda turist rehberlerinin nitelik ve özelliklerinin turistler açısından önem düzeyleri belirlenmeye ve rehberlere yönelik şikâyetler tespit edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to reveal to be aware of consumers about the rights that are given by the rules, how they react to the problems happen during their package tour and to evaluate how much they use the rights they have and the main point is to establish their expectations from tour guides and to find out their complaints.In the first part of the study that is written with this aim, the structural analysis of the package tour has been taken into account.In the second part the idea of ? consumer ? and ? the consumer rights ? have been taken into account as general.In the third part of the study, it was tried to mentioned tourist guiding. Concept of tourist guide was analyzed and the qualities and characteristics of tourist guides that they have to have examined.By the information set out within the framework of theoretical Istanbul has been chosen and at the tours that tourist who come to Turkey join the quality that tour guides have, to determine the degree of the importance and to establish consumer complaints about tour guides.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePaket turlarda tüketici hakları ve rehberlere yönelik şikayetlerin incelenmesi
dc.title.alternativeConsumer rights in package tours and investigation of complaints for tourist guides
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGuidance services
dc.subject.ytmTour guidance
dc.subject.ytmComplaint
dc.subject.ytmConsumer rights
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTourist guides
dc.subject.ytmPackage tour
dc.identifier.yokid451095
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311846
dc.description.pages192
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess