Show simple item record

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.authorHaciman, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:19Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:19Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63305
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, reklam ve halkla ilişkiler faaliyetlerinin turizm sektöründe tüketici satın alma ve karar sürecine olan etkisini belirlemektir.Çalışmanın yazın kısmında, halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkiler, reklam ve tüketici ile turistik tüketici kavramlarının analizi yapılmış, reklam ve halkla ilişkilerin tarihsel gelişim sürecinden, araçlarından ve amaçlarından bahsedilmiş; son olarak ise tüketici satın alma karar sürecine değinilmiştir.Çalışmanın üçüncü bölümünde, Ayvalık'ı ziyaret eden turistler üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Dördüncü bölümde ise; bu araştırmadan elde edilen bulgu ve yorumlar ortaya konulmuştur. Son olarak, bulgu ve yorumlardan hareketle,sektör paylaşanlarına yönelik öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Turizm, Turist, Reklam, Halkla İlişkiler, Satınalma Karar Süreci.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the effect of advertising and public relations activities on the consumer purchasing decision process in tourism industry.In the literature part of the study, the concepts of public relations, public relations and advertising, consumer and tourist consumer are analyzed; historical development of advertising and public relations, their tools and objectives are mentioned; finally consumer purchasing decision process is discussed.In the third part of the study, a research on domestic tourists who visit to Ayvalık is examined. In the fourth part, findings and comments derived from the implementation process are presented. Finally, the results obtained from the findings and comments are stated and recommendations are made based on these results.Keywords: Tourism, Tourist, Advertising, Public Relations, The Process of Purchasing Decision.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTurizm sektöründe reklam ve halkla faaliyetlerinin tüketici satınalma davranışına etkisi: Ayvalık`ı ziyaret eden yerli turistler üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeEffects of the advertising and public relations activities on consumer purchasing behaviour in tourism sector: A research on domestic tourists who visit to Ayvalık
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.subject.ytmPublic relations
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid460682
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid311847
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess