Show simple item record

dc.contributor.advisorMet, Ömer Lütfü
dc.contributor.authorBaşkan, Kürşat
dc.date.accessioned2020-12-03T18:37:53Z
dc.date.available2020-12-03T18:37:53Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63299
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri olan Üst Yönetim ve Yöneticilerin Liderliği, Eğitim, Takım Çalışması, Müşteri Odaklılık, Sürekli Gelişme(Kaizen) ve Kalite bilgisi ve sıfır hata ile işletme performansı arasındaki ilişkilerini ortaya koymaktır.Araştırma yapmak için, yoğun olarak bir arada bulunabilecek yer olması gerekçesiyle, İstanbul üzerinde 60 adet 5 yıldızlı otel seçilmiştir. Elde edilen verilerin analizi, SPSS 19 Programında yapılmıştır. Böylelikle TKY ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkiler ortaya çıkmıştır. Ayrıca İşletmelerin TKY anlayışına nasıl baktığı, TKY felsefesini algısı ve Kalite Güvence Sistemlerini kullanım durumları da incelenmiştir.Anket analizlerinin sonuçları yorumlanmış ve söz konusu iki faktör arasındaki ilişkinin ne boyutta olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal relationships among top management and manager lidership, which is total quality management principles, education, teamwork, customer focus, continuous improvement, quality knowledge and zero error, which has aspect of business performance, operational performance, innovation performance, financial performance.Sixty five-star hotels in Istanbul were chosen for this research because they can be found close each other in the same city which is Istanbul. Acquired datas are statisticaly analyzed in SPSS 19 Statistic Programme. So, relationships between TQM principles and accomodation business performance have occured. In addition, how do businesses see TQM, perception of TQM philosopy and usage of quality systems are also analyzed.Results of survey analysis have been mentioned and in which zone is relationship between two format has been observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetimi ilkeleri ile konaklama işletmeleri performansı arasındaki ilişkilerin incelenmesi İstanbul ili örneği
dc.title.alternativeAnalysis of the relationship between total quality management's principles and hotel business performancev Istanbul province example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.identifier.yokid442881
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid325951
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess