Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, İbrahim
dc.contributor.authorDemir, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-03T18:35:10Z
dc.date.available2020-12-03T18:35:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/63227
dc.description.abstractKamuoyunda 4+4+4 eğitim sistemi olarak bilinen yeni eğitim sistemi ile birlikte 5.sınıflar ortaokula dâhil edilmiş ve dersler branş öğretmenleri tarafından işlenmeye başlanmıştır. Bu araştırmanın temel amacı, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerini belirlemektir.Tarama modelinde olan araştırmada öğretmenlerin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerini belirlemek için 5'li Likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. Veriler 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Balıkesir il merkezinde bulunan ortaokullarda görev yapan 60 sosyal bilgiler öğretmeninden toplanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen verilerin analizinde Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf öğrencilerinin ortaokula dâhil edilmesi ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu, ancak ders kitapları, 5.sınıflarda öğretim yeterlilikleri ve 5.sınıf öğrencilerinin ortaokula uyumu noktasında bir takım sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin 5.sınıf sosyal bilgiler dersi ile ilgili görüşlerinde cinsiyet ve meslekî kıdem açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmamış, ancak mezuniyet alanı açısından anlamlı bir farklılık bulunduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: 4+4+4 Eğitim Sistemi, Sosyal Bilgiler, Uyum
dc.description.abstractWith the new education system, known as 4+4+4 education system in public opinion, 5th grade students have been included in the secondary school and lessons began to be taught by subject teachers. The main purpose of this study is to determine opinions of social studies teachers about the 5th grade social studies lesson.Survey research design was conducted to in this research, 5 point Likert typed scale was enhanced to determine opinions of teachers about the 5th grade social studies lesson. Data was gathered from 60 social studies teachers who work in the secondary schools locating in Balıkesir in the 2013-2014 academic year. Data obtained from at the end of the application was analyzed with Statistical Package for Social Sciences (SPSS) 15.0 program.According to results, it was determined that opinions of social studies teachers were mainly positive about including of 5th grade students in the secondary school, but they had some problems about teaching abilities in the 5th grade and adaptation of 5th grade students to secondary school. Opinions of teachers did not indicate meaningful differences in terms of gender and professional experience, but there were meaningful differences in term of kind of subject from which they had graduated.Key Words: 4+4+4 Education System, Social Studies, Adaptationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYeni eğitim sisteminde (4+4+4) 5.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ile ilgili sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Balıkesir örneği)
dc.title.alternativeOpinions of social studies teachers about 5th grade Social Studies lesson in the new education system (4+4+4) (Balıkesir sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytm4+4+4 education system
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmAdjustment
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.identifier.yokid10058968
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBALIKESİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid380152
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess