Show simple item record

dc.contributor.advisorKayaalp Jurich, Ebru
dc.contributor.authorGürpinar Akbulut, Ayşe Meryem
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:32Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632212
dc.description.abstractBu tez, kamu hizmetlerinin ihale edilmesi sürecinde oluşan devlet imajlarını incelemektedir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin sağladığı belirli kamu hizmetlerinin tasarımından ihale edilmesine, sunumundan teftiş edilmesine kadar tüm süreç çalışmanın ana odak noktasıdır. Bu çalışma kapsamında devlet, toplumsal ilişkiler ve deneyimler tarafından üretilen bir kavram olarak kabul edilmektedir. Kamu hizmeti sağlama ve alım sürecindeki `pratik`lerin farklı devlet `imaj`ları oluşturduğu savunulmaktadır.1980'den sonra Türkiye'de kamu yönetimi neoliberalizmin etkisiyle reformdan geçti. Adem-i merkeziyetçilik ve yerel yönetimlerin güçlendirilmesini öngören yeni politikalar sonucu belediyeler, sosyal hizmetlerin sağlanmasında daha çok sorumluluk almaya başladılar. Verimlilik sağlamak amacıyla kamu yönetiminde işletme teknikleri kullanılmaya başlandı ve özel şirketler kamu hizmeti sağlamada aktör haline geldi. Bu da taşeronluk sisteminin kamu sektöründe yaygın şekilde kullanılmasını beraberinde getirdi.Bu tez, taşeronluk sisteminin devlet imajı üzerindeki etkisini göstermek amacıyla İBB'nin sunduğu bazı sosyal hizmetler üzerinde yapılan niteliksel bir çalışmayı kapsamaktadır. Saha çalışması sosyal hizmetlerin farklı aşamalarında görev yapan kişilerle yapılan derinlemesine mülakatları, bir yaşlı bakım tesisinde, Evde Bakım Hizmetleri'nin bir teftiş turu sırasında ve bir taşeron işçiler çalıştayında yapılan katılımcı gözlemleri kapsamaktadır. Bu araştırmanın sonucunda üç devlet imajına ulaşılmıştır: Şirketvâri devlet, lütufkâr devlet ve yozlaşmış devlet.
dc.description.abstractThis thesis examines the reconstruction of state images in the process of contracting out public services. It basically investigates the entire process of certain public services offered by Istanbul Metropolitan Municipality from their design to tender, from delivery to control. In the scope of this study, the state is accepted as a concept constructed by the social relations and experiences. It is argued that the `practices` of people during providing and receiving public services construct different state `images`.After 1980, in Turkey public administration has been reformed through neoliberalism. Due to new policies on decentralization and empowerment of local governments, municipalities have taken more responsibility in the delivery of social services. Management techniques started to be used in public administration, and private companies have become crucial actors in the delivery of public services for the purpose of efficiency, which has brought about the employment of the subcontracting system in public sector.This thesis is based on a qualitative research, which focuses on certain social services of the İBB and illuminates the effects of the subcontracting system on state images. The fieldwork consists of in-depth interviews conducted with people employed in different departments of social services and participant observations conducted in an elderly care facility, during an inspection tour of Home Care Service, and in a workshop of subcontracted workers. At the end of the research three state images are found out: a company-like state, a gracious state, and a corrupt state.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSosyal Hizmetlertr_TR
dc.subjectSocial Servicesen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleContracting out the state: The case of İstanbul Metropolitan Municipality
dc.title.alternativeDevleti ihale etmek: İstanbul Büyükşehir Belediyesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTender
dc.subject.ytmBidding system
dc.subject.ytmState Procurement Law
dc.subject.ytmState tender system
dc.subject.ytmIstanbul Metropolitan Municipality
dc.subject.ytmMunicipal services
dc.subject.ytmMetropolitan municipality
dc.subject.ytmPublic services
dc.subject.ytmNeo-liberalism
dc.subject.ytmSubcontractor
dc.identifier.yokid10088381
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423263
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess