Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorÇilekar, Hatice
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:24Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632174
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; ilkokullarda görev yapan okul müdürlerinin, okul rehberlik uygulamalarına ilişkin sınıf rehber öğretmenlerine hangi düzeyde liderlik yaptığının belirlenmesidir.Bu çalışmanın evrenini, 2013-2014 yılında İstanbul il Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Küçükçekmece ilçesindeki okullarda çalışan 1580 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma, ilkokul kademesi kriter alınarak random olarak seçilen 15 okul ve 211 sınıf öğretmeni üzerinde gerçekleştirilmiştir. Veriler 'Kişisel Bilgi Formu', 'Rehberlik Uygulamaları Ölçeği' ve 'Okul Müdürünün Liderliğinin Rehberlik Uygulamalarına Etkililiği Ölçeği' ile toplanmıştır. Toplanan veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada; dağılımları belirlemek amacıyla; yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Rehberlik uygulamaları ve okul müdürlerinin liderlik uygulamalarına ilişkin verilen ikili değişkenlerde t- Testi, ikiden fazla olduğunda tek yönlü varyans analizi (ANOVA), hangi gruplar arasında farklılaştığını bulmak için post-hoc Scheffe testi uygulanmıştır. Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerin rehberlik uygulamaları arasındaki ilişkiyi saptamak için Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Rehberlik uygulamalarının yordanmasına ilişkin basit doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:• Öğretmenler, rehberlik uygulamalarında kendilerini yeterli düzeyde görmektedir.• Öğretmenler, okul müdürlerinin rehberlik uygulamalarına ilişkin liderliğini yeterli düzeyde görmektedir.• Okul müdürlerinin liderlik uygulamaları ile öğretmenlerinin sınıf rehberlik uygulamaları arasında pozitif yönde, orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. • Okul müdürlerinin rehberlik uygulamalarında göstermiş olduğu liderlik, öğretmenlerin rehberlik uygulamalarındaki başarılarının olumlu yönde artmasına neden olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Okul Yöneticisi, Rehberlik Uygulamaları, Sınıf Öğretmeni.
dc.description.abstractThe relation between counselling-oriented leadership of primary school principals and theschools' counselling practices. The universe of this research is consist of 1580 primary school teachers working in the schools under the charge of İstanbul Office of Public Education in Küçükçekmece, a province of İstanbul in 2013-2014. The research has been conducted on 15 schools and 211 primary school teachers selected at random on the basis of educational cycles. The data has been collected using Personel Information Forms, Scales of counselling Practices and Efficacy Scales of the school principal's leadership on counselling practices. The collected data has been analysed using SPSS 15.0 program . In this research, percentages, frequencies, arithmetic average, standard deviation values have been calculated to determine the distribution. T-test was used for analyzing the relationship between two variables concerning guidance implementations and leadership implementations of school principals, one-way analysis of variance (ANOVA) was used for analyzing more than two variables, and post-hoc Scheffe test was used for determining the groups having difference. So as to establish the relation between leadership of school principals and counselling practices of teachers, Pearson correlation quotient has been calculated. Simple linear regression analysis was done to predict the counselling practices. The findings are as follows: • Teachers consider themselves sufficient for guidance implementations. • Teachers also consider the leadership of the school principals sufficient for guidance implementations. • Positive, competent and statistically meaningful relation was found between leadership practices of school principals and classroom counselling practices of teachers. • It was determined that the leadership performed by school principals in terms of counselling implementations provides a positive increase in the possibility of teachers' practice of counselling.KEY WORDS: Leadership, School Principal, Counselling Practices, The Class Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüdürlerin okullardaki rehberlik uygulamalarına yönelik liderliği ile rehberlik uygulamaları arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThis paper aims to determine to what level the elementary lead the guidance teachers in school guidance implementations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmGuidance
dc.identifier.yokid10061710
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382085
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess