Show simple item record

dc.contributor.advisorKökalan, Özgür
dc.contributor.authorÇakir, Betül
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:24Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:24Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632172
dc.description.abstractKatılım bankalarının vizyonu faizsizlik prensibi ilkesinde ticaret yapmaktır. Bu prensibi uygularken bir yandan kar elde etmek, diğer yandan da büyümek için çaba göstermektedirler. Modern açıdan incelendiğinde katılım bankalarının uzun bir geçmişi olsa da ülkemizde doğusu, harekete geçmesi Dünya'daki Katılım Bankacılığı'nın gelişim seyrine denk gelmektedir. Bu sebeple kendini geliştirmekte ve yoğun rekabet ortamında olan Katılım Bankaları, her finansal kuruluşun büyüme aşamasında ihtiyacı olan rakiplerinden farklılaşacak, müşterilerinin gözünde anlamlaşarak bilinirlik sağlayacak marka imajı oluşturmak zorundadır. Marka imajını oluştururken de en büyük destekçisi olan reklam faaliyetlerini ön plana çıkarmalıdır.Bu çalışmam da Katılım Bankaları'nın Ülkemiz Finans sektörü içinde ne kadar bilinilir olduğu ve bilinirliği sağlama yolunda marka ismi oluştururken nasıl reklam faaliyetleri izlemesi gerektiği hususu üzerinde durulmaktadır. Çalışma 4 Bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm de markanın tanımı ve bilinirlik kavramlarından, İkinci bölümde reklam'ın tanımı günümüze uzanışı, fonksiyonları ve marka bilinirliğini sağlamadaki etkilerinden bahsedilmektedir. Üçüncü bölüm de de Katılım Bankalarının tanımı, Ülkemizde Bankacılık sektörü içindeki payı, Finans sektörünün Sosyal medyadaki yeri ve Katılım Bankaları'nın Finans sektörü içindeki payı üzerinde durulmaktadır. Son Bölüm olan 4.bölümde de Marka ve Reklamın bilinirliğinin tespit edilmesi amaçlı düzenlenen anket çalışmasının verilerinin analizi ve yorumlanması çalışması yapılmıştır. Çalışmanın istatiksel analizlerinde SPSS Statics 20 paket programı kullanılmıştır.
dc.description.abstractThe vision of Participation Banks in our country does business in the principle of interest-free. While executing this principle, they try to make profits as well as to increase in size. Though the partipication banks in our country have a long history when analysed modernly, the start –up of these banks coincides with the growth of Partipicatin Banking worldwide. That's why,the Partipication Banks,which are developing themselves and are in the fierce competition ,will differentiate from their rivals that each financial institution needs and will have to create a brand image that can ensure recognition for customers. While creating a brand image, advertisemet activities, the most important supporter, must come to the forefront.In my study, the issues the recognition of Partipication Banks in our country and following advertisement activities while creating a brand name in the process of ensuring recognition will be emphasized. The study consist of 4 parts. The first part includes the definitions of brand name and awereness concept. The second par mentions about the definition of adversiting, its history, it's functions and effects on providing the awareness for the brand name. The third part dwells on the definition of partipicatiom banks and the portion of partipication banks in the banking sector in our country. In the fourth part, the last part, a study consisting of the data analysis of questionnaire which aims to determine the awareness of brand name and adversiting and a study consisting of interpretition of the survey are available. The statics 20 packaged software have been used to make the statistical analysis of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.titleMarka ve reklamın bilinirlik üzerinde etkisi Katılım bankaları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeThe effect of brand name and commercials on recognition A study on partipication banks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmParticipation banking
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmRecognition
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmAdvertisements
dc.identifier.yokid10062395
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382080
dc.description.pages198
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess