Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Bilal
dc.contributor.authorÖzcan, Davut
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:23Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632170
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerine uygulanan tarihle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının matematik başarısına etkisini sınamaktır. Bu araştırma 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy İlçesinde belirlenen Anadolu Lisesinde okuyan öğrencilerden trigonometri konusunun aktarıldığı 10. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıf belirlenmiştir. Bu öğrencilerin başarı seviyelerinin aynı olmasına özen gösterilerek deney ve kontrol grubu olarak sınıflar ayrıştırılmıştır. Hazır bulunuşlukları birbirine yakın iki sınıf seçilerek deney (15 kişi) ve kontrol (17 kişi) grubu belirlenmiştir. Araştırmada tarihle zenginleştirilmiş trigonometri eğitimi programının oturumlarına katılan öğrenciler ile oturumlara katılmayan öğrencilerin düzeyleri arasındaki oluşabilecek farkı tespit etmek amacıyla ön test son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Uygulanacak başarı testi hazırlandıktan sonra deney ve kontrol grubunun denk olduğu istatistiksel olarak sınanmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilere matematik tarihiyle zenginleştirilmiş trigonometri aktarılmış kontrol grubuna ise geleneksel yöntemlerle ders anlatılmıştır. Uygulamaya ilişkin bulguları şu şekilde özetleyebiliriz:1. Öğrencilerin çalışma gruplarına göre matematik dersi başarılarının ön test sonuçları anlamlı bulunmazken son testte anlamlı bulunmuştur. Anlamlı farklılığın deney grubu lehine olduğu görülmüştür.2. Öğrencilerin cinsiyetlerine yaşlarına babalarının ve annelerinin eğitim durumlarına göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık hiçbir grupta anlamlı bulunmamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to measure the history of mathematics applied to the anatolian high school students and measure the effects of enriched curriculum in mathematics' success.This study is applied to the students who are in kadıkoy's one of high school . İt is applied during the lesson of trigonometry to the 10 grade students. The attention was paid for the students that they have the same level of success. The classes are divided into experimental and control group. A control and an experimental group was selected according to the readiness to the eachother. In this study, the students are tested in that, the students who have the lessons of trigonometry with the encriched history and the students who do not have the lesson. To the experimental group enriched trigonometry with the history of mathematics is applied. To the control group, traditional styles is aplied.We can summerise the study like this;1. According to the students study groups, pretest results was not found meaningful but last test was found meaningful.2. According to the students' age sex location and their parents' age location and education it was not found meaningful.Key Words: the history of mathematics,active learning,the technics and styles of mathmatics .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu lisesi öğrencilerine uygulanan matematik tarihiyle zenginleştirilmiş öğretim programının matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeWith the history of mathematics applied to the anatolian high school students and the effects of enriched curriculum i̇n mathematics'success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmAnatolia high schools
dc.subject.ytmHistory of mathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmTeaching techniques
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10053402
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370730
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess