Anadolu lisesi öğrencilerine uygulanan matematik tarihiyle zenginleştirilmiş öğretim programının matematik başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Bilal | |
dc.contributor.author | Özcan, Davut | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:23Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632170 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Anadolu Lisesi öğrencilerine uygulanan tarihle zenginleştirilmiş matematik öğretim programının matematik başarısına etkisini sınamaktır. Bu araştırma 2013–2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Kadıköy İlçesinde belirlenen Anadolu Lisesinde okuyan öğrencilerden trigonometri konusunun aktarıldığı 10. Sınıf öğrencilerinden 2 sınıf belirlenmiştir. Bu öğrencilerin başarı seviyelerinin aynı olmasına özen gösterilerek deney ve kontrol grubu olarak sınıflar ayrıştırılmıştır. Hazır bulunuşlukları birbirine yakın iki sınıf seçilerek deney (15 kişi) ve kontrol (17 kişi) grubu belirlenmiştir. Araştırmada tarihle zenginleştirilmiş trigonometri eğitimi programının oturumlarına katılan öğrenciler ile oturumlara katılmayan öğrencilerin düzeyleri arasındaki oluşabilecek farkı tespit etmek amacıyla ön test son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Uygulanacak başarı testi hazırlandıktan sonra deney ve kontrol grubunun denk olduğu istatistiksel olarak sınanmıştır. Deney grubunda yer alan öğrencilere matematik tarihiyle zenginleştirilmiş trigonometri aktarılmış kontrol grubuna ise geleneksel yöntemlerle ders anlatılmıştır. Uygulamaya ilişkin bulguları şu şekilde özetleyebiliriz:1. Öğrencilerin çalışma gruplarına göre matematik dersi başarılarının ön test sonuçları anlamlı bulunmazken son testte anlamlı bulunmuştur. Anlamlı farklılığın deney grubu lehine olduğu görülmüştür.2. Öğrencilerin cinsiyetlerine yaşlarına babalarının ve annelerinin eğitim durumlarına göre grupların aritmetik ortalamaları arasındaki farklılık hiçbir grupta anlamlı bulunmamıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to measure the history of mathematics applied to the anatolian high school students and measure the effects of enriched curriculum in mathematics' success.This study is applied to the students who are in kadıkoy's one of high school . İt is applied during the lesson of trigonometry to the 10 grade students. The attention was paid for the students that they have the same level of success. The classes are divided into experimental and control group. A control and an experimental group was selected according to the readiness to the eachother. In this study, the students are tested in that, the students who have the lessons of trigonometry with the encriched history and the students who do not have the lesson. To the experimental group enriched trigonometry with the history of mathematics is applied. To the control group, traditional styles is aplied.We can summerise the study like this;1. According to the students study groups, pretest results was not found meaningful but last test was found meaningful.2. According to the students' age sex location and their parents' age location and education it was not found meaningful.Key Words: the history of mathematics,active learning,the technics and styles of mathmatics . | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anadolu lisesi öğrencilerine uygulanan matematik tarihiyle zenginleştirilmiş öğretim programının matematik başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | With the history of mathematics applied to the anatolian high school students and the effects of enriched curriculum i̇n mathematics'success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Anatolia high schools | |
dc.subject.ytm | History of mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Mathematics achievement | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10053402 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370730 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |