A simmelian analysis of social forms and individuality in Lütfi Ö. Akad`s films: Gelin / The Bride (1973), Düğün / The Wedding (1974), Diyet / Blood Money (1975)
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Nezih | |
dc.contributor.author | Duran, Çağan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:23Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632167 | |
dc.description.abstract | Bu tez, Gelin (1973), Düğün (1974), Diyet (1975) filmlerinin öykü yapılarını Georg Simmel'in fenomenolojik yaklaşımından yola çıkarak `mübadele`, `çatışma`, `tahakküm` ve `sosyallik` kavramlarıyla birlikte, öykülerdeki ana karakterin öznelliğini inceleyerek, bireyin toplumsallaşma sürecinde oynadığı çift yönlü rolü sorunsallaştırmayı amaçlamaktadır.Anahtar Sözcükler: öznellik, biçim ve içerik, değerin manipülasyonu, mesafe, kültürün trajedisi | |
dc.description.abstract | This thesis aims to analyze the narrative aspects of The Bride (1973), The Wedding (1974), and Blood Money (1975) through Georg Simmel's phenomenological approach, which necessitates delineating the dual role of the individual in the process of sociation by problematizing the functions of such social forms as exchange, conflict, domination, subordination, and sociability in conjunction with the protagonist's existential subjectivity.Keywords: subjectivity, form and content, manipulation of value, distance, tragedy of culture | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | A simmelian analysis of social forms and individuality in Lütfi Ö. Akad`s films: Gelin / The Bride (1973), Düğün / The Wedding (1974), Diyet / Blood Money (1975) | |
dc.title.alternative | Lütfi Ö. Akad filmlerinin simmelci bir yaklaşımla toplumsal biçimler ve bireysellik açısından incelenmesi: Gelin (1973), Düğün (1974), Diyet (1975) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Kültürel Çalışmalar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Individualism | |
dc.subject.ytm | Subjectivity | |
dc.subject.ytm | Film analysis | |
dc.subject.ytm | Socialization | |
dc.subject.ytm | Akad, Ömer Lütfi | |
dc.subject.ytm | Film criticism | |
dc.subject.ytm | Simmel, Georg | |
dc.subject.ytm | Form | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.identifier.yokid | 10142943 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL ŞEHİR ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 461231 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |