Show simple item record

dc.contributor.advisorErdogdu, Mustafa Yüksel
dc.contributor.authorKaymaz, Levent
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:23Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:23Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632166
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, İlköğretim kurumları yöneticilerinin karşılaştıkları idari sorunların işdoyumları ve mesleki tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisini belirlemektir.Araştırmanın evrenini 2013–2014 Eğitim Öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar, Bahçelievler ve Küçükçekmece ilçeleri resmi ilköğretim kurumlarında Müdür, Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı olarak görev yapan 50 kadın 485 erkek toplam 535 yönetici oluşturmuştur.Araştırmanın verileri için evreni oluşturan yöneticilere İdari Sorunlar Ölçeği, Minnesota İş doyum Ölçeği, Maslach Tükenmişlik Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu uygulanmışır.Toplam 214 anket değerlendirmeye alınarak veriler elde edilmiştir. Veriler bilgisayar ortamında SPSS 15.0 programı kullanılarak incelenmiş, iki değişken ortalamaları arasındaki ilişkiler için t testi analizi, ikiden fazla değişken ortalamaları arasındaki farkın anlamlılığı için tek yönlü varyans analizi (ANOVA),idari sorunlar, işdoyumu ve mesleki tükenmişlik değişkenleri arasındaki ilişkiler için korelasyon analizi, idari sorunların işdoyumu ve mesleki tükenmişliği yordamadaki önem sırasını ve işdoyumunun mesleki tükenmişliği yordamadaki önem sırasını belirlemek için ise regresyon testi yapılmıştır. Elde edilen verilerin frekansları, yüzdeleri ve aritmetik ortalamaları tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Uygulanan analizler sonucunda okul yöneticilerinin karşılaştıkları idari sorunlar ile iş doyum düzeyleri ve mesleki tükenmişlik düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Okul yöneticilerinin görüşlerine göre yaş, yöneticilik kıdemi, görev yeri, cinsiyet, medeni durum bağımsız değişkenlerine göre idari sorunlarla karşılaşma oranları, işdoyumu ve tükenmişlik düzeyleri farklılık göstermektedir. Okul yöneticileri en çok karşılaştıkları idari sorunları personel hizmetlerinden ve öğrenci velisinden kaynaklı yaşarken, en az genel ve idari hizmetlerden kaynaklanan idari sorunlar ile karşılaşmaktadırlar.Okul yöneticileri birçok idari sorunlar ile karşılaşmalarına rağmen işlerinden memnun oldukları araştırma sonucunda görülmüştür.Okul yöneticilerinin iş doyumunu etkileyen tükenmişlik düzeylerinin tükenmişliğin alt boyutlarından duygusal tükenme boyutunda ortalamanın altında, duyarsızlaşma boyutunda oldukça düşük, kişisel başarı boyutunda ise ortalamanın üst düzeyinde olduğu görülmüştür.Anahtar Sözcükler: İdari Sorunlar, İşdoyumu, Mesleki Tükenmişlik
dc.description.abstractThe main purpose of this study, primary education institutions, administrative problems faced by managers' job satisfaction and burnout levels and to determine their relationships.The research population in the 2013-2014 academic year in Istanbul Bağcılar, Centrum Manager at primary schools and Küçükçekmece district official, who served as Vice President and Director of 50 women consisted of 485 males, 535 managers.The research data to the administrator who created the universe Administrative Problems Scale, Minnesota Job Satisfaction Scale, and the Maslach Burnout Inventory developed by the researcher was administered Personal Information FormTaking the total data for evaluation were obtained 214 Data SPSS 15.0 program were studied by two variables mean the relationship between the t-test analysis, more than two variables difference between the average for the significance of one-way analysis of variance (ANOVA), administrative problems, Job satisfaction and burnout relationships between variables for correlation analysis, administrative Job satisfaction and burnout of the problems predicting the significance of the order and toward Job satisfaction predicting burnout order to determine the significance of the regression tests. The frequencies of the data obtained, and the arithmetic mean percentages in tables are interpreted.As a result of the analysis performed administrative challenges faced by school administrators and job satisfaction levels and a significant association was found between levels of burnout.Age according to the views of school administrators, executive seniority, positions,marital status, according to the independent variable rates of encounter administrative problems, Job satisfaction and burnout levels vary. Most administrative problems faced by school administrators and parents of service personnel from the living source, at least in general and administrative problems arising from administrative services are faced with.School administrators encounter despite many administrative problems are satisfied with the result of their research work has been seen in the.School administrators' job satisfaction, burnout affecting the lower levels of burnout dimensions: emotional exhaustion below average in size, depersonalization is quite low in size, the average size of individual achievement was found to be at the top level.Keywords: Administrative Issues, job Satisfaction, Career Burnouen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kurumları yöneticilerinin karşılaştıkları idari sorunların iş doyumları ve mesleki tükenmişlik düzeyleri ile ilişkisi (Okul yöneticileri üzerine bir araştırma)
dc.title.alternativeFaced executive administrative problems of primary schools job satisfaction and career burnout levels and relation (A survey on school administrators)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmVocational problems
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmBurnout level
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10059153
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid382076
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess