Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Oral, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Kilinç, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:22Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632157 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı eğitim sistemindeki değişimlerden biri olan 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini İstanbul ili Sarıyer ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Bu araştırmanın örneklemini Sarıyer ilçesindeki resmi ilkokullarda ve ortaokullarda görev yapan toplam 112 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmanın kuramsal çerçevesinde değişim, değişimin türleri, değişimin etkileri ve milli eğitim sistemi gibi konular tartışılmıştır. Araştırma tarama modelidir. Araştırmanın veri aracı olarak Helvacı ve arkadaşları (2012) tarafından geliştirilen `Değişimi Yönetme Bağlamında 4+4+4 Modeline İlişkin Görüşler Anketi` kullanılmıştır. Anket iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcılara ait demografik bilgiler (cinsiyet, branş, mesleki kıdem, yaş) yer almaktadır. İkinci bölümde ise 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla oluşturulan algı ölçeği bulunmaktadır. Kullanılan ölçek tek alt boyuta sahip olup, 5'li Likert türünden 23 madde içermektedir. Faktör analizi sonuçlarına göre tek faktörlüdür ve varyansın 66.99'unu açıklamaktadır. Cronbach Alpha değeri R=.901 olarak belirlenmiştir. Ölçekten elde edilen veriler SPSS 22.0 paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmada 2 bağımsız değişkenli verilerde t-testi uygulanmış, ikiden fazla demografik değişkenli verilerde ise varyans analizi (Anova) yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modeline ilişkin görüşleri cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenleri bakımında anlamlı bir fark göstermektedir. Cinsiyet bakımından 4+4+4 eğitim modeline kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre daha az katıldıkları tespit edilmiştir. Mesleki kıdem açısından ise 26 ve üzeri kıdeme sahip öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modeline ilişkin görüşlerinin ortalamaları diğerlerine göre daha yüksek ortalamaya sahiptir. Diğer 6 gruplardaki öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modeline ilişkin görüşlerinin ortalamaları 'olumsuz' düzeyinde iken 26 ve üzeri yıla sahip öğretmenlerin görüşleri ise 'tarafsız' düzeyindedir. Branş ve yaş değişkenleri bakımından ise anlamlı bir farklılık görülmediği sonucuna varılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin 4+4+4 eğitim modeline ilişkin görüşlerinin `olumsuz` düzeyinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son bölümünde elde edilen veriler yorumlanmış ve öneriler geliştirilmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to examine the opinions of education teachers that about education model changing to 4+4+4 system. The research population consist of teachers in public schools that affiliated to the Ministry of Education in the province of Istanbul Sariyer district. The sample of the study consistend of 112 teachers of Sariyer's official primary and secondary schools acting in this district.Theoretical framework of the study change, the types of the changes, issues such as the impact of the system change and the national education system are discussed. `Perceptions survey on the 4+4+4 education teachers in the context of management of change` that developed by Helvacı et al. (2012) was used as a research scan model. The survey consists of two parts. Demographic information on participants in the first chapter (gender, branch, seniority, age) and in the second part has created the perception scale to determine teachers' views on the 4+4+4 education model. The scale used is sub-dimensions with a single, 5-point Likert-type contains 23 items. Factor analysis is based on a single factor and explains the variance of 66.99. Cronbach's alpha value was determined as R=.901. The data obtained were analyzed with SPSS 22.0 software package from the scale. 2 t-test for independent-variable data in applied research, while more than two demographic variables in the data analysis of variance (ANOVA) was performed.Opinions regarding the results of the teachers' survey in the 4+4+4 model gender education and seniority variables shows a significant difference in care. 4+4+4 education by gender in terms of the model of female teachers, male teachers were found to participate less. In terms of average seniority 26 and older vision of the teachers with seniority of 4+4+4 educational model has a higher average than the others. The average of the opinions of the other 6 groups of teachers that about model of 4+4+4 are 'negative' and the teachers that older than 26 years old have a 'neutral' view about this new education model, with the views of the teachers is level. A significant difference was not seen in terms of the branches and age variables. Research results show that in teachers' views on the 4+4+4 educational model is `negative`. In the last part of the research data obtained interpreted and recommendations were developed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Studies on teachers opinions about the changes in education system education model of the 4+4+4 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | 4+4+4 education system | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.identifier.yokid | 10059236 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 382075 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |