Show simple item record

dc.contributor.advisorOral, Ertuğrul
dc.contributor.authorKayretli, Rafet
dc.date.accessioned2021-05-08T07:34:22Z
dc.date.available2021-05-08T07:34:22Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632153
dc.description.abstractBu araştırmada, okul idarecileri ve öğretmenlerinin, ezber yöntemi ile ilgili düşünceleri, yaklaşımları, ezber yöntemini nasıl uyguladıkları incelenmiştir.Eğitimde ezberin yeri, eğitimcilerin ezber yöntemini kabul düzeyleri, ezber yönteminin akademik ve sosyal hayatta nasıl kullanıldığını belirlemek amacıyla takip edilen yol: Eğitim öğretimde ezber yönteminin öğrenmeye katkı düzeyi, hangi durumlarda kullanıldığı, diğer yöntemlerle nasıl kullanılabileceği, yönetici ve öğretmenlere katkısını belirlemek amacıyla, bu araştırmada tarama modeli kullanılmış olup, var olan durumun betimlenmesine çalışılmıştır.Çalışma konusuyla ilgili, yurt içinden akademik araştırmalara ve yurt dışında uygulanan öğrenme yöntemlerine dair yapılan yayınlara yer verilmiştir. İstanbul ili evren olarak kabul edilmiş, bu evreni temsil etmesi için Gaziosmanpaşa ilçesinde görevde on (10) yılını dolduran 46 yönetici ve öğretmen örnekleme alınmış olup yarı yapılandırılmış görüşme (mülâkat) yapılmıştır. Elde edilen bulguların analizleri sonucunda eğitimde ezberin yeri olduğuna dair anlamlı sonuçlara ulaşılmıştır. Ezberin, bireysel olduğu, hem sözel hem sayısal alanlarda uygulamaya dönük olarak kullanıldığında öğrenci başarısına katkısının olduğu anlaşılmıştır.Eğitimcilerin, ezber yöntemini diğer öğrenme yöntemleriyle kısmi veya eşgüdümlü olarak kullanabileceği, konusu, yeri, zamana göre akademik ve sosyal hayatta ezberin uygulanabileceği sonucuna varılmıştır.Anahtar kelimeler: Ezber, Eğitim, Öğrenme, Beyin, Zekâ, Hafıza, Birey, Öğretmen, Yönetici
dc.description.abstractIn this study, the implementation of the ideas that relates to the method of memorization, attitudes by school administration have been studied.Situation of memorization in education, acceptable levels of memorization method by educators, the way that determines how to use memorization method in social and academic life: Contribution level of memorization method in learningin which cases is used, how to use with other methods, in order to determine the contribution of memorization method to the teachers and administrators. We have been used scannning model and studied existing model.We refered to local academic studies and international publications about learning technics.Istanbul was taken as an universe and Gaziosmanpasa was taken as its province as it is representing it. Fourty six administrators and teachers who have completed ten years in education were taken as samples and were interviewed.As a result of the research We got significant results that show memoraziton method has a role in learning.We understood that memorization method is an individual method and has contribution in learning of numerical and oral lessons.Finally as a result, memorization method with other learning methods can be used as partial or simultaneously depends on subject, location, time of memorization can be applied in academic and social life.Key words: Memorization, Education, Learning, Brain, Intelligence, Memory, Individuals, Teachers, Administratorsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitimde ezber yönteminin yeri yönetici ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeThe role of memorization method in learning views of teachers and administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmMemorization method
dc.identifier.yokid10045784
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370726
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess