Okul yöneticisi ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Esenyurt örneği)
dc.contributor.advisor | Oral, Ertuğrul | |
dc.contributor.author | Demir, Erkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T07:34:21Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T07:34:21Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/632148 | |
dc.description.abstract | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenme tutumlarını araştırmak amacıyla yapılan bu araştırmada tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013 – 2014 eğitim - öğretim yılında İstanbul ili Esenyurt ilçesinde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evrenden rastgele seçilen okullarda görev yapan 180 öğretmen ve 22 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Sürekli değişkenlerin normal dağılıma uygunluğu Shapiro Wilk testi ile incelenmiştir. Normal dağılım göstermeyen sürekli değişkenlerin 2 grup karşılaştırmalarında ise Mann Whitney U testi, 3+ grup karşılaştırmalarında Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin mesleki örgütlenme tutumları cinsiyet, kıdem, görev özellikleri ve eğitim durumları gibi değişkenleri de dikkate alınarak incelenmiştir. Cinsiyet faktörünün mesleki örgütlenme tutumlarına etki etmediği fakat mesleki örgütlerden beklentiler konusunda anlamlı farklılık oluşturduğu görülmüştür. Bir diğer farklılık ise görev nitelikleri kıyaslandığında öğretmenlerin örgütlenme ve örgütlenmeme nedenleri konusunda karşımıza çıkmaktadır. | |
dc.description.abstract | Scanning method and survey technique are used for this research which is conducted with the aim of looking for organizational behaviour of occupations of school managers and teachers. The essence of the survey consists of the school managers and teachers who work in one of İstanbul's town, Esenyurt, during the 2013-2014 academic year. 180 teachers and 22 school managers, who are arbitrarily selected from various schools, form the sampling method of the survey. Eligibility of the natural distribution of permanent variables is examined by Shapiro Wilk test. Mann Whitney U test is used for the permanent variables which do not indicate any sign of natural distribution for two group comparisons, while Kruskal Wallis test is used for three plus group comparisons. The survey is examined by taking into consideration various variables of school managers and teachers such as organizational behaviour of occupations, gender, seniority, requirement for mission and education status. Gender factor can be seen as ineffectual on the organizational behaviour of occupations, but it creates significant difference when it comes to what is expected from occupational organizations. In addition, when compare to the task qualifications, meaningful differences are comprised about the reasons for teachers' organize and disorganize. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul yöneticisi ve öğretmenlerin mesleki örgütlenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi (Esenyurt örneği) | |
dc.title.alternative | The study of school manager and teachers' attitudes toward professional organization (Esenyurt sample) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Career Organization | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10040449 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 370658 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |